Gå til innhold

Jeg skal flytte fra den dritten av en barnefar, og må nå søke os. Siden det er han som til nå har forsørget oss alle, så lurer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg på om NAV kan hjeloe meg til å dekke husleie/livsopphold for meg og baby til jeg får innvilget os?

 

Hvis ikke, hvor skal jeg da gjøre av meg?

 

Er så kjip situasjon..:-/ Bf gjør alt for at ting skal være vanskelig..

 

Jeg har hatt annonse ute og prøvd å finne meg leilighet i noen uker nå, men ingen vil ha en ung alenemor.

Så nå har jeg og bf blitt enige om at jeg beholder den leiligheta vi har nå, også flytter han selv ut. Men tror dere nav vil dekke ei husleie på 7500kr til jeg får os?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke svaret på spørsmålene dine, da jeg ikke har vært i din situasjon. Men ville bare gi det tips: Søk om bostøtte (gjennom kommunen / husbanken). Hvor mye du får i bostøtte kommer ann på hvor mye du tjener. Du kan få maks 4000 kr, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi

 

Jeg og bf får felles bostøtte nå..På litt over 2600kr.

Men må vel søke for meg selv etter 1.august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg time på NAV, de kan svare på alt du lurer på. Og de hjelper deg med søknadene du skal fylle ut. Du kan også prøve å søke om sosialstøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

med hva har han forsørget dere når dere får bostøtte? Kan ikke ha vært all verden. Syns det er feil av deg å kalle han stygge ting. Han er uansett far til barnet ditt.

 

Du kan få sos.hjelp fram til søknad om os er behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har forsørget seg med sin gjennomsnittlige lønn.

Hva han har forsørget oss med når vi får bostøtte? Alle som har høye utgifter ift inntekten får da bostøtte...Betyr ikke at man lever på sosialen selv om man mottar bostøtte.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...