Gå til innhold

Svigermor forskjellsbehandler min datter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en datter fra før da jeg ble sammen med min nåværende mann. Han har også barn fra før. Svigermor holdt en lang tale for meg da vi møttes først gang om hvor VIKTIG det var å behandle ungene likt osv. Jeg takke stille inni meg for at jeg hadde fått en slik svigermor og for at min datter hadde fått en slik bonusbestemor.

Inntil hun overhodet ikke lever opp til den vakre talen hun holdt, tvert imot. Hun gir sine ekte barnebarn gaver, uten å ha med noe til min datter. Hjemme har hun tannbørster til sine barnebarn, mens hun ikke har til min datter (til tross for at det ekte barnebarnet nekter å sove hos henne dersom ikke min datter også gjør det) Hun overser mitt barn fullstendig, mens hun hele tiden henvender seg til sine egene. Hun ber min datter gå bort når hun skal ta bilde, siden hun bare vil ha med sine ekte barnebarn.

Hva ville dere gjort i denne situasjonen. Jeg vurderer at mitt barn ikke skal være med til "bestemor" og at hun da i steden kan dra til sin mormor. Problemet da er at mitt ene stebarn heller ikke kommer til å ønske å dra til bestemor, men vil til mormor sammen med sin stesøster i steden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan se begge sider her.

Din svigermor er jo ikke din datters barnebarn. Det er mulig at hun ikke klarer helt å forholde seg til situasjonen. Nå det er sagt så nevner du jo flere stygge episoder her hvor din mann burde si ifra om.

Har ikke din datter sin egen farmor da?

Skrevet

Din mann må tak tak i tingene ja!

Kan ikke si at jeg har noe til overs for denne svigermoren din :-s korttenkt!

Skrevet

Først vil jeg si at det er kjempebra at stesøsknene har det fint sammen:)

Jeg har også en bonusbestemor og hun behandlet meg som sin egen, så heldig er jeg med det. Når jeg drar hjem vil jeg heller bo hos henne enn hos min mor:) Min besta er jo egentlig bare bonusbesta men jeg kaller henne bare besta. Hun ga/gir meg alltid de samme gavene som hun gir til mitt søskenbarn (som egentlig også er ste da) siden vi er på samme alder. Mitt søskenbarn er også en av mine beste venner og vi har vert mye hos besta opp igjennom årene.

Hadde ikke min "ste" bestemor med familie akseptert meg så hadde ikke min mor giftet seg og stiftet familie med min stefar. For min mor er fast bestemt på at barn er barn og skal behandles likt. Glad er jeg for det!

Så kommer det til min sambors familie. Der har hans mor to barn fra før og to nye barn med sin nye mann der blant min samboer. De "nye" barna var da de eneste som fikk gaver til jul av farfar/farmor. Enda de feiret jul ilag alle sammen. Da ga farfar og farmor flotte gaver til samboeren min og broren mens halvsøsknene fikk ingenting. Da jeg spurte min samboer om det svarte han "Men det er jo ikke deres bestefar" Det var akkurat som om det var printet inn i han fra fødsel av, og jeg kjente jeg fikk medfølelse for hans halvsøsken at dem har hatt det på den måten. Mistet respekt for svigermor pga at hun ikke har beskyttet sine barn bedre og forlanget en bedre behandling av dem.

Når de fikk besøk av faren til min samboers foreldre fikk de godteri og brus osv av dem mens halvsøsknene fikk ingenting. De tok bilder kun av det ekte barnebarna osv... min samboer reagerer ikke på dette da han er oppvokst med at dette er greit.

Når det kommer til din situvasjon synes jeg det er bra om du setter foten ned. Det er ikke bra for din datters selvfølelse å bli behandlet slik av noen. Så da får heller bare svigermor bli satt på plass for sånn oppførsl er IKKE greit. Sett henne til side slik at ikke stesøsknene ødelegger sitt forhold. For det kan jo hende det blir ødelagt av sjalusi/mindreværdighetskomplekser. Din datter bør også skjermes for slik oppførsel.

Så jeg vill iallefall ikke godtatt det din svigermor driver med. Når din mann sa ja til deg så sa han ja til en hel pakke for å sitere min stefar:)

Og den pakkn får ikke noen være en del av om de ikke godtar hele:)

Lykke til:)

Skrevet

Du bør minne din sviger mor om den talen hun holdt for deg om at alle barna skal behandles likt! Eller kanskje hun mente at det bare var din oppgave...???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...