Gå til innhold

Første gang... mange spørsmål!!!!


glede=)

Anbefalte innlegg

Hei alle =)

 

Er første gangen ja.. og da medfølger mange nye erfaringer og mange mange mange spørsmål.. Noen som har lyst til å dele erfaringer eller svare så takker jeg for det =)

 

- Er det normalt å være så utrolig engstelig.. er bare 9 + 4... Har til og med hatt episoder hvor jeg sitter på toalettet på jobben og griner

(sikkert med litt ekstra hjelp av hormoner etc.. min samboer er jo blitt utrolig engstelig.. hmm ) for jeg blir så lei meg og engstelig..

 

 

- Jeg har, heldigvis, lite plager av kvalme og ingen oppkast. Men jeg er så UTROLIG plaget med luft i magen.. Noen som har noen tips?? Spiser mye fiberrik mat og lager hjemmelaget rugknekkebrød etc.. Men ingenting hjelper.. Om kvelden ser det ut som om jeg er i 8 mnd..

 

- Er det normalt å ha problemer med å få på seg de vanlige buksene allerde nå? Kan jo godt hende dette har med luft å gjøre, men syntes nå det er kommet en liten "bump" allerde nederst i mageregionen.. ???

 

Ellers så er jeg veldig glad for all tips og info ellers til graviditet =)

 

Håper alle nyter sommeren, selv om været ikke er på topp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at du tar opp disse tingene, jeg er i akkurat samme situasjon!

Første gang for meg også, og er full av spørsmål... Jeg er ikke mer en 6 + 4, men passer ikke et eneste klesplagg. Antakeligvis bare luft her også, men jeg føler at alle kan se på meg at jeg er gravid. Er det vanlig å kunne se noe så tidlig?

 

Håper andre erfarne kan komme med gode råd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heeeelt vanlig..

jeg går å suttra..

var redd babyen skulel dø.

hvertfall etter jeg var her inne.. man leser bare om det negative,

jeg fikk en klum på magen allt i uke 6.

spiste sobbelt så mye, så ikke rart..

 

masse luft i magen, dårlig mage..

allt er vanlig..

 

ta det med ro.. kroppen din vet akkuratt hva som skjer å hva som trengs til en hver tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres veldig vanlig ut ja..:)

 

Jeg blir også veldig engestelig når jeg er gravid (5.gangen jeg er det, har 2 barn). Ene gangen jeg var gravid fikk jeg nesten tilløp til panikkangst når vi var i en stor folkemengde. Helt merkelig ettersom jeg er av typen som elsker store folkemengder og mye liv...;)

 

Det er også veldig vanlig å være oppblåst i starten. Dette gir seg heldigvis noe etterhvert, men da dukker jo den "ordentlige" magen opp ikke så lenge etter. Er også ikke uvanlig med mye luft i magen....

 

Buksene blir nok trange pga at man er oppblåst. Jeg tror også det blir litt psykisk (hvertfall er det slik for meg). Vanligvis er trange bukser heelt okay, men når jeg har en liten spire inni der er alt som er trangt ubehagelig...;) Er godt man fremdeles kan bruke tights ol uten å bli sett rart på..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd activia/biola? hjalp litt p meg ang luftsmerter(kanskje bare innbildning men:) Personlig har jeg ikke turt/vært frista til å ta på utøyelige klær i det siste, bare tanken føles så...ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Nr 2 for meg. Akkurat slik du beskriver, oppblaast i magen og mye luft.

Klumpen nederst i magen kom for meg mellom uke 8 og uke 12 engang sist. Jeg har fortsatt menstrasjons liknende smerter naa, har noen andre det ???

Og brystene mine er hovne og vonde naa.Au..

Min datter paa 4 vet jo ingenting enda, venter i allefall til etter uke 12 med det, og hun skjönner ikke hvorfor jeg ikke kan hoppes paa , og draes i naa.... Ja da , er nok litt mer beroligende andre svangerskapet, er ikke bekymret eller engstelig. Var ikke det sist heller jeg ,men skjönner godt at dere er det.. mye nytt og mye rart med denne kvinnekroppen.Men det gaar som regel bra.

 

jeg sier bare nyt tiden för det blir slitsomt med magen, vaer ute i god tid med alt som skal ordnes av krevende ting.

Det er härlig aa vaere gravid, nyt det og straal av lykke , for dette er fantastisk! Inne i oss vokser ett vidunderlig lite nurk , som er helt uniqt.

I Mars treffer vi nurkene vaare, og jeg gleder meg :-)

 

Lykke til alle Mars 2011 mammaer :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg hadde mens smerter fra IKM til termin(kan huske litt feil:)

 

Lykke til du å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all tilbakemelding!!

 

Er så greit å vite at det ikke bare er meg... Hmm.. skal forsøke biola, det har jeg ikke prøvd enda og skal prøve å forberede meg mest mulig, tidligst mulig =)

 

Merker også nå at det kommer "mensen" lignende smerter nederst i magen.. Men det varer ikke så lenge av gangen, men blir jo veldig bekymret hver gang det skjer.. Er noe annet enn disse "murringene"..

 

Jeg forsøker å være glad, men tror ikke jeg klarer det helt enda før om et par uker etter 12 ukers kontrollen.

 

OG HVA ER DET SOM SKJER MED BRYSTENE? Trodde overhodet ikke at endringen skulle skje så tidlig med dette. Men må snart ut og kjøpe nytt undertøy..

 

 

Uansett, GRATULERER TIL ALLE SOM VENTER BARN =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...