Gå til innhold

Jeg har lagt ut ei annonnse, men det er ingen som svarer! Tror dere det kan være fordi jeg har


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg opplevde det som veldig vanskelig å finne leilighet til barnet mitt og meg. Fant heldigvis noen som ville la oss leie hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv alder på barnet hvis barnet er over den verste tegne-på-veggen-alderen og at du er en sikker betaler :) Eventuelt kan du skrive "liten familie", for det er jo også sant.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu er vi flere. Jeg sliter noe voldsomt med å finne noe. Jeg har også et barn.

Jeg har hvertfall gjort meg den erfaringen, at alenemødre er uønsket. Så lenge man ikke har full jobb, under full utdanning. Så kan du se ganske langt i fra å få noe å leie i. Jeg har de siste månedene prøvd etter noe, men aldri noe napp.

 

Jeg hadde bare en nesten mulighet i går, men så fort jeg fortalte at jeg fikk gjennom nav, ble leiligheten plutselig utleid. Hvordan jeg skal få tak i noe, det ser jeg ikke for meg. Det hjelp lite i enkelte tilfeller å skrive at du er sikker betaler, da de skal ha kopi av lønningsslipper.

 

Hvis mange er så skeptiske til oss alenemødre, da syns jeg at kommunen eller noen andre burde hatt boliger til disponering.

 

Det verste av alt, føler man seg som den mest kriminelle.

 

Dette hadde kanskje vært en sak for mediene. "Alenemødre på svartelisten til bosted i Norge". Behandlingsmåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du forteller om høres ut som diskriminering!

 

http://www.regjeringen.no/upload/KRD/Vedlegg/BOBY/veiledninger_og_brosjyrer/Nr_02_web.pdf

 

Her står det hvor du kan ta kontakt når du opplever å bli diskriminert. Det er viktig at du gjør det selv om det ikke hjelper din enkeltsak, men for at det skal bli kjent at alenemødre blir diskriminert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig sånn?

Jeg har hørt fra venninner som er alene med èt, to barn som sliter veldig med å leie seg bolig!

 

De møter opp på visning, men når de forteller om barna så virker det som utleieren mister all interesse.

 

Skammelig at det er sånn. Alenemødre er vel like sikre betalere som hvermansen ?

 

Personlig ville jeg hatt mer tiltro til en alenemor en et parr i 20 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja desverre er det slik, men nå skal jeg bringe saken videre. Dette hører ingen steder hjemme. Om jeg så skal gå til mediene så gjør jeg det. Ingen utleier har tiltro til en alenemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opplevde stikk motsatte.. var på visning, der det hadde vært over 200 intreserte, og 30 stk på visning, og vi fikk den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...