Gå til innhold

Kan jeg få Engangstønad neste uke ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

det står på sidene til Nav att jeg kan få engangstønaden min i uke 26.

Og jeg er 25 no.

Så kan jeg ringe dei og spør om jeg kan få den neste uke for jeg skal ut og reise?

Eller er dei so sære att dei ikke gidde og betale den ut før dei virklig må?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om søknaden er ferdig behandla får du dem neste uke. men om den ikke er det så får du ikke pengene før den er ferdig behandla

Skrevet

Det er jo en søkeprossess som alt annet, og jeg har aldri hørt om noen på NAV som har klart å behandle en søknad på en uke. Du må bare søke, så får du den vel om noen mndr.

Skrevet

leverte søknaden for 5 uker siden, og har fått beskjed om att søkaden er motatt og under behandlig for 2 uker siden.

So da har jeg vell en sjangs innen neste uke?

Skrevet

Når du har nådd uke 26, så må du til legen eller jordmor å få bekreftelse på at du er kommet så langt i svangerskapet. Den leverer du til nav sammen med søknaden din om engangsstønad, og så etter noen dager får du et brev om at søknaden er motatt, og sånn ca. hvor lang behandligstiden blir. Behandligstiden varierer.

Jeg fikk brev om at behandligstiden ble opptil en mnd. Hadde pengene på konto 8 dager etter at søknaden var levert.

Tror nok ikke de bryr seg om at du skal ut å reise, ikke det pengene er ment på akkurat.

Skrevet

Ikke sikkert, men du kan ringe for å høre om de har begynt å behandle den. Det er tross alt fellesferie i NAV nå, så ting kan ta dobbelt så lang tid som vanlig. Og vanlig er vel variabelt, men regn med at de sikkert ikke er ferdig på en mnd eller to til.

Skrevet

Fikk du lov å levere søknaden før du var kommet til uke 26?

Det har de faktisk egentlig ikke lov til.

12:12

Skrevet

-Ler- Du kan vel ikke mene at du skal ringe og spørre om du kan få den neste uke for at du skal ut og reise. Engangsstønaden er noe du får med tanke på at du skal kjøpe utstyr til babyen. Du blir ikke prioritert, for at du skal ut og reise!

Skrevet

Utstyr til babyen + livsopphold fra 3 uker før termin til 6 uker etter termin. Den perioden faller eventuelle andre ytelser fra NAV bort.

Skrevet

Seriøst? Faller andre ytelser bort da? Dødskjipent det da! Hva med uføretrygda da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...