Gå til innhold

Noen fiskeeksperter her (lage fisk)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stor fin ørret i fryseren, men det er kun jeg som liker fisk i familien, sånn type fiskefisk. De andre liker fiskepinner, fiskekaker og slike ting.

Er det noe jeg kan lage av ørreten som gjør den litt mindre skummel for resten av gjengen? Kroketter eller noe slikt?

Har du en fantastisk oppskrift som du kan dele med meg?

Må være uten egg (og nøtter):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjær fileer og legg i ildfast form med chreme fresh salt&pepper og basilikum, server med hjemmelaga potetstappe(med hvitløk) aspargis og gulerøtter...

Skrevet

Det er bare tull at de ikke liker fisk. Alle liker fisk, de bare innbiller seg at det ikke er godt. Jeg blir ganske drittlei av folk som sier at de ikke liker når de ikke har prøvd.

Du kan gjøre mye rart med både ørret og annen fisk som gjør den mindre avskrekkende for kresne unger.

Du kan filetere fisken og panere den med griljermel, salt og pepper(eller noe annet krydder hvis du ønsker det. Da blir det nesten som hjemmelaget fiskepinner i større biter. Bruk en tang til å dra ut beina hvis du ønsker det.

Skrevet

Takk for tips:)

Skrevet

Oi, hvis du leste mellom linjene at de ikke har smakt fisk før så tar du skikkelig feil altså:) Alle sammen har smakt faktisk flere forskjellige fisketyper. Hvorfor skal man innbille seg at det ikke er godt liksom?

Men takk for tipset!

Skrevet

Fileter den og lag hjemmelagde ørretkarbonader. Bland evnt. èn del ørret og èn del hvit fisk, f.eks sei. Spe med melk, bruk litt potetmel, salt, pepper og muskat, evnt. litt hvitløk.

Skrevet

Det hørtes veldig godt ut! Kan jeg bare bruke sånn frossen blokk med sei? Hva slags konsistens skal det ha før de stekes? Kan jeg fryse de tror du? Altså etter at de er stekt?

Tusen takk:)

Skrevet

Bruk frossen sei om du vil ja. Ikke bruk for mye potetmel, men nok til at deigen bindes. Det kan med fordel brukes ett egg, men det ser jeg du ikke vil ha. Deigen skal kunne klappes til pene kaker. Du kan jo steike ei "prøvekake" for å se at konsistensen blir bra. Som sagt så er det viktigste at det ikke blir for mye stivelse, bare akkurat nok til at kakene ikke går i oppløsning.

Ikke noe problem å fryse dem.

Skrevet

Har du sett på www.godfisk.no ? :) Utrolig mye godt der.

Skrevet

Lovely, den fisken skal ut av fryseren i morgen:)

Skrevet

Tusen takk for supert tips, utrolig mange fristende oppskrifter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...