Gå til innhold

Noen som har ulik størrelse på barna?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt på 3 som vokste veldig raskt etter fødsel, la på seg slik at han veide 10 kg etter bare 10 mnd. Tungt å bære på.

 

 

Nå lurer jeg på om når vi får barn neste gang at babyen blir like raskt stor?

 

Noen som vil dele erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førsteprinsesse var en liten og spinkel frøken. Hun kunne bruke dongeribukser osv. Var alltid den minste når vi var på treff med gjevngamle barn.

 

Mens til andreprinsesse måtte jeg nettopp kjøpe nye klær (snart 1 år), hun klarte nesten ikke å reise seg i dongeribukser -så det måtte bli joggebukse. Hun var bare 200g tyngre enn søstra da hun ble født, men la på seg så sinnsykt fort. Veide 10 kg rundt 9 mnderskontroll -- det gjorde eldste på 1års kontrollen.

 

Så de trenger ikke å bli så like, her var det snakk om at de endret seg etter fødselen og nesten ingen forskjell etter fødsel. Tenker på at det ofte er slik at barna blir større for hvert barn man får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en i hver ende - eldste begynte litt over gjennomsnittet og har bare vokst og vokst og er nå over øverste normal percentil både på høyde og vekt. En skikkelig plugg. Minste stod derimot stille i lange perioder og er under den nederste percentilen på vekt og så vidt over den nederste på høyde. Det feiler ingenting, men er liten og veldig spinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

 

Da min eldste var 1 år var han 84 cm lang og 12 kg. Nå blir vesla 1 år om et par uker og hun er ca 9 kg og 72 cm. Har også to gutter i mellom som begge var ca 10,5 kg og ca 76-77 cm når de var 1 år. Altså en veldig stor gutt, to ganske midt på treet gutter, og en litt liten og nett jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten vår var stor ved fødsel og han ble enda større raskt som fy. Spiste døgnet rundt og bare vokste og vokste og vokste ...

 

Lille prinsessa vår var gjennomsnittelig ved fødsel og har vokst veldig sakte og kurven hennes ligger helt nederst i normalområdet.

 

Det er med andre ord helt mulig å få en av hver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen!

 

 

Håper nemlig på en lettvekter denne gangen, har nakketrøbbel så bæring er tungt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, de er ikke like i strl. De klærna minstemann bruker nå (2år) brukte eldstemann da ho var litt over 1 år. Så her er det forskjell.

 

høyde og vektmessig så vet jeg ikke hvor stor forskjell. Men ser en stor forskjell både på klær og bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to gutter er like store, og i samme kategori som din.

 

Yngste var et halvt kilo lettere ved fødsel, men tok det igjen på seks uker! Ved 2 år var de like, 93 cm og ca 16 kg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...