Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Jeg har akkurat født, og har litt såre brystvorter. Alle ammeinnlegg loer, og jeg er så irritert. På mine andre to brukte jeg ammeinnlegg fra merket Chicco, men det har apoteket sluttet å selge. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe det (uten at jeg må reise til Spania...) Eller har tips om andre gode ammeinnlegg. Haster...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Jeg brukte kun de fra Libero. Jeg syns de fra Natusan bare loet og satte seg fast i puppen. Ikke gode
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 De fra coop loer ikke. De er gode og billige. selges hvertfall på coop obs, noen coop prixer og sikkert coop mega.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 http://www.apotekhjem.no/Nettbutikk/display.aspx?menuid=104&prodid=43088 Jeg bestilte chicco sine herfra, bestilte jeg tidlig på dagen kom de i posten dagen etter, ellers tok det 2 dager. Vær obs på at portoen er den samme uansett hvor mye du bestiller så det lønner seg å ta flere om gangen. De har økonomipakke med dobbelt så mange innlegg i også. Enig med deg, ingenting slår chicco, brukte bare de jeg også..
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #6 Skrevet 29. juli 2010 Libero og coop sine blir våte gjennom når du lekker mye, så jeg anbefaler deg å holde deg langt unna dem. Jeg har kjøpt Chicco på Barnas Hus og jeg syns også de er det beste, men ettersom jeg må kjøre litt for å komme meg dit, så hender det ofte at jeg må kjøpe andre i stedet for. Etter å ha prøvd mange forskjellige har jeg kommet frem til at Medela sine er mest like chicco og de får man kjøpt på de fleste apotekene.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #7 Skrevet 29. juli 2010 Bruk ull innerst og bomull ytterst :-) Ellers kjøpte jeg Natusan sine, de funket for meg. Coop sine anbefaler jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #8 Skrevet 29. juli 2010 Jeg lakk som en sil så lenge jeg ammet, men coop sine var best for meg da. Måtte jo bytte noen ganger om dagen, men det måtte jeg med alle. Og coop sine hang ikke fast i brystvortene slik som natusan sine f.eks.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #9 Skrevet 29. juli 2010 Er du sår må du ikke bruke engangsinnlegg !! Bruk ull !! Lekker du mye, så legg engangsinnlegg UTENPÅ ulla!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #10 Skrevet 29. juli 2010 Jeg brukte fra medela; de ligner veldig på de fra chicco. Medela er dyre, men jeg bestillte fra e-bay og da ble det omtrent halv pris. http://stores.ebay.com/Elite-Breastfeeding-Supplies__W0QQ_sacatZelitebreastfeedingsuppliesQQ_sidZ42974943?_nkw=nursing+pads&submit=Search Spør om hun har 3x60 pakning; det fikk jeg og det ble billigst. Pass på å bestille under kr 200, så blir det ikke toll eller mva.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #11 Skrevet 29. juli 2010 Ja, som noen sier, bruk ullinnlegg. Ull er garantert best. Husk å smøre godt med brystvortekrem. Jeg lakk hele tiden og brukte slike melkeoppsamlere + ull.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #12 Skrevet 29. juli 2010 Jeg har bestilt Chicco fra www.apotekhjem.no. Ingen ammeinnlegg slår Chicco
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #13 Skrevet 30. juli 2010 Tusen takk for mange gode råd. Jeg har barnas hus i nærheten. Har bare ikke fått med meg at de selger chicco. Ellers skal jeg se om jeg får bestilt fra nettet, er bare ikke så dreven på det. Jeg vet at ull er bra, men det gidder jeg ikke å dille med. Har ikke hatt behov for det med de andre når jeg har hatt chicco. Ingen fare for brystbetendelse her, og i tillegg er sårheten bare nå de første par ukene. Oppsamling ser jeg at mange bruker, men jeg syns det er upraktisk. Natusan er rett og slett verstingen...det er de jeg er mest irritert på...
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #14 Skrevet 30. juli 2010 Du kan bestille chicco sine på babyplaneten.no. Jeg bor like ved den butikken heldigvis, men det er jo også en nettbutikk og hun sier at det er bestselleren. Libero sine er også gode, bruker dem innimellom.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #15 Skrevet 30. juli 2010 Barnas hus bruker å selge ammeinnlegg fra Thermo Baby, disse er nesten like gode som Chicco. De er litt tynnere og stivere, men ellers like gode.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #16 Skrevet 1. august 2010 Da var chicco sine ammeinnlegg i hus. Har barnas hus i nærheten, og der hadde de dem jammen. Nå er jeg tilbake i "ikke irritert ammetilstand" Jippi...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #17 Skrevet 1. august 2010 Jeg brukte ull innerst og engangs utenpå. Siden engangsen ikke var i nærkontakt med puppen, så brukte jeg Natusan sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå