Gå til innhold

arv-er jeg urettferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg slik at jeg kommer til å arve kanskje 300 000kr om ikke så lenge. Min bestefar har nylig sovnet stille inn og min mor og bestemorer er døde, derfor tror jeg vi barnebarna arver litt.

Må legge til at jeg vi ikke har hatt kontakt med bestefar på maaaaaaange år da han var veldig spesiell...trist, men sånn har det bare vært.

Over til saken-jeg tok en slankeoperasjon(privat) i vinter som kostet oss 100 000kr. Vi sparte 70 000kr også lånte vi 30 000kr i banken for at jeg skulle få operasjonen raskt. Har gått ned ti talls kilo og fått mye skinn til overs som jeg må operere bort. Kirurgen(privat) sa det vil koste meg totalt 100 000kr siden jeg tidligere var operert hos dem(slankop). Vet at hvis jeg søker off. vil det ta meg opp til 2 år å få innvilget op.

Derfor har jeg veldig lyst til å bruke arvepengene til å operere meg..for meg er det lenge å gå 2 år med skinn som henger her og der. Mannen min synes at det er ingen vits å betale privat når jeg mest sansynlig får dekket det..Han synes også at jeg burde legge pengene i huslånet siden renten er så lav nå og siden vi skal kjøpe oss større hus etter hvert. Også mener han at han har også "litt" rett på denne arven siden han har tross alt spart til slankeoperssjonen som kostet oss 100 000kr. Hvis jeg legger pengene i huset har han ikke noe i mot at jeg får særeie på dem.

For slik jeg har JEG egentlig lyst til å gjøre det er;

100 000 til op av overflødig skinn

10 000 til hver av barna våres

40 000 til mannen min(siden han har vært med å spart til slankeop)

40 000 til meg som jeg skal bruke til bunad ol

100 000 til sparing-mest sansynlig bruke dem når vi skal kjøpe hus om et pr år.

Er jeg urimelig?Hva hadde dere gjort????vil ikke være urettferdig - han tjener mest av oss og vi deler alt fordet. Han tjener 500 000 i året -jeg 330 000 i året. Vi sparer ellers også. Har et huslån på 1.6 fra før..

Setter pris på ALLE synspunkter!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke regnestykket ditt hørtes så dumt ut jeg. Om det er 40 000 mannen din sparte opp til deg, så syns jeg det er fint å gi tilbake (eventuelt med litt renter for å vise takknemlighet?)

Men noe mye mer syns jeg ikke han trenger, for han tjener jo ganske så bra.

Og jeg skjønner deg godt, skulle gjerne ha fiksa på magen min NÅ om jeg hadde hatt råd

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt 100 000 på operasjonen og betalt ned huslån med resten.

Skrevet

Utifra hvordan dere har det økonomisk med å dele på alt, er jeg vel mest enig med mannen din. Men du kan jo snu situasjonen og tenke hvordan du ville reagert om han vill bruke samme sum på noe han synes var viktig, men som du absolutt syntes kunne vente og som han snart ville få gratis uansett....

Skrevet

Hvor har dut hørt at det tar to år?

Jeg fikk det innvilget og dekket på noen få måneder, jeg...

Skrevet

Kanskje en fordel å ikke bruke pengene på forskudd når man ikke vet om man får dem engng?

Har hørt at det er slankeoperasjon det er lang ventetid på. Men har hørt om flere som har fått dekket sånn annen operasjon ganse raskt.

Så jeg er enig med mannen din. Du burde hvertfall sjekke ut den ventetiden først.

Skrevet

Jeg synes at man burde betale for slike operasjoner selv så bruk pengene på det du om du synes det er så viktig for deg

Skrevet

Kjenner to stykker som har operert bort overflødig skinn, og ingen av dem ventet i 2 år. Naboen ventet vel i 2 mnd!

Er jo fritt sykehusvalg, og får du det dekket kan du gjøre det på privatsykehus også. Naboen dro til Drammen og gjorde det, det er ca 3 timer kjøring herfra. Mener faktisk han sa at det var privatsykehuset som søkte for han også jeg, og det gikk i orden med en gang (han er også slankeoperert).

Skrevet

Bruke 100.000 på noe som du får dekt? Nei. Enig med mannen din!

Men hvis det var sånn at dere ikke har hatt kontakt med denne bestefaren på maaange år, så hadde jeg no absolutt villet sett om jeg fikk pengene først, før jeg hadde begynt å planlegge hva jeg skulle bruke de til. Kanskje han har skrevet de over til noen nære bekjente, eller noe annet han brente for!

Skrevet

Har du i det hele tatt snakket med en lege om å få operert overflødig hud? En venninne av med fikk operasjon gjennom det offentlige etter bare tre måneder.

Og 100000 for å fjerne overflødig hud hørtes utrolig mye ut. Jeg syns det er skikkelig egoistisk å bruke så mye penger på et sånt kosmetisk inngrep, men så ville jeg aldri ha brukt 100000 på en slankeoperasjon heller da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...