Gå til innhold

hei, noen som har/hatt kanin og kan hjelpe meg med dette?


*Minnie Mus*

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en liten kaninunge og har kjøpt inn et utebur som han skal bo i. Men den har jo stått inne de første ukene i livet sitt. Hvor mye bør jeg ha den ute av gangen, før den kan stå ute hele natten? Det er jo ganske varmt nå for tida...

 

Også siste spm; utaburet jeg har kjøpt har en slags skuff til å ta ut møkka med i bunnen. Gulvet til kaninen er en slags netting. Vil den trives med å gå på dette da? Før har jeg hatt kanin inne og den har da hatt sagflis å stå på... Nå vil jo dette bare falle ned i skuffen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Har hatt kaniner i mange år. De har blitt vendt til å være ute fra de ble født. Ble født på sommeren de fleste av de. Så jeg skulle tro at det var lurt å ha den ute fra nå av. Så blir den gradvis vant til temperaturen. Er det netting over hele? Ikke no fast gulv? Ikke så glad i sånne bur... Men da burde du bruke høy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaniner skal ikke gå på nettinggulv. De kan skade føtterne på det ved å fastne med klør eller fot. Jeg ville lagt inn en plate og brukt flis over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde slik bur når vi hadde kanin og poenget var at det da skulle stå på gresset slik at kaninen kan spise det han vil. Så det blir selve gresset kaninen står på og nettingen er rett og slett for at den ikke skal finne på å grave seg ut. Om den feks skulle stått på annet underlag så ville jeg lagt en plate i bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...