Gå til innhold

Dere som har hatt maserier.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i alle dager holdt dere ut? Noen råd?

Hvor lenge gikk dere med det?

Hvor lang tid gikk det fra maseriene begynte til det gikk over til fødsel?

Jeg holder på å dø av maseriene føler jeg! Er så sliten å lei nå. Frykter jeg ikke har ork til den virkelige fødselen om jeg skal gå som dette fram til da! :-( Aldri hatt så vondt i hele mitt liv. Gått med det i 42 timer nå.

Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På det værste hadde jeg 6 på 10 minutter. Syntes det var slitsomt. Men dette var fordi jeg hadde falske rier og ekte rier på engang. Ble satt igang for at det skulle gå fortere. Heldigvis tok fødselen bare 5 timer fra jeg ble satt igang og til baby var ute.

Men hva med smertestillende, eventuelt epidural? Har du snakket med føden?

Skrevet

Jeg gikk med maserier i 3-4 døgn. Da fødselen satte i gang, var det over på 1 1/2 time.

Skrevet

Ble du satt i gang? Lucky you!! Selv om jeg aller helst ikke ønsker det da! Er litt bekymret for at fødselen skal bli verre enn om det hadde skjedd naturlig! :-/

Jeg var på sjekk på føden i går. Fikk en beroligende/sovetablett, for jeg kun hadde sovet 3 timer de siste 33 timene. Var så sliten, satt bare der, og tårene silte. Visste ikke bak fram på meg selv omtrent!

Fikk sove to timer av den tabletten, har visst ropt om hjelp i søvne pga smertene (? hehe) og våknet til slutt brått av en veldig vond ri. Så nå sitter jeg her da.

Blir en lang natt ja.

Føden vil ikke hjelpe meg eller gjøre noe som helst før riene kommer med 4-5 minutters mellomrom! Og jeg er bare 4 dager på overtid, så kan enda gå i hvertfall 8 dager som dette! :-(

hi

Skrevet

Husker ikke om jeg hadde noe spesielt åpning når jeg kom på sykehuset heller, han var stresset så vannet gikk og var ganske misfarget. Så jeg fikk beskjed om å komme, og da ga de meg 1 pille for å sette igang, også hadde jeg falske rier helt til mine egne kom og da hadde jeg plutselig fullt opp med begge to. Så jeg var heldig at det ble satt igang, og at det ikke tok mer enn 5 timer fra jeg kom til han var ute. Veldig glad for det. Du får bare tenke at det her er ikke noe du må lide med hver dag, snart er det over. Og du er kvinne, så dette klarer du!

Det som hjalp veldig på meg under riene var at jeg lå på siden, og at jordmor masserte korsryggen og magen på engang. Da fikk jeg slappet ordentlig av, og ikke fikk hun gå nei! Hehe.

Skrevet

Når dere er inne på maserier. Jeg har hørt at om man har keisersnitt bak seg, så lar de deg ikke gå lenge med begynnende fødsel eller hva pokker. Gjelder det med maserier også?

Og hvorfor har de mindre tålmodighet med kvinner som har keisersnitt bak seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...