Gå til innhold

Et mysterium!?


HH81

Anbefalte innlegg

Min første dag i siste mens var 6.mai. Og i følge legen, meg selv og terminkalkulator skal jeg nå være i min 12 uke. Men så var jeg på en tidlig ultralyd for en uke siden og da mente legen at jeg ikke var lenger på vei en 8 uker (det vil nå si 9 uker - 3 uker kortere på vei en jeg har trodd) Hvordan er dette mulig? Jeg kan vel ikke ha blitt gravid 30 dager etter mensen - er det normalt da? Merker jeg blir litt bekymret for at noe er galt, at fosteret ikke vokser slik det skal.

Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg opplevde akkurat det samme! Etter menstermin skulle jeg vært i uke 14 nå, men på UL mandag fant gynekologen ut at jeg bare er 12 uker på vei. Var du stresset i mai da? Tipper kroppen min spilte meg et puss pga stress og at eggløsningen derfor skjedde noe senere. Om du fikk vite at alt så bra ut på den ULen får du bare prøve å senke skuldrene og tenke positivt! Er bare 3 små uker til du er i uke 12 likevel :) Så kan du jo evt prøve å få en ny UL da for å dobbeltsjekke ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt tilbake 2 uker og legen sa at det var siden syklusen min sansynligvis var litt "Off" og eggløsninga senere enn antatt.... Er nå høygravid med ei stor lita jente så alt gikk bra :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi samme første dag av siste menstruasjon (6/5). Men du, kan det tenkes at legen snakker om at barnet er 8 uker? Da er jo du 10, eller 11 nå. Vi ligger jo to uker foran barnet. Jeg var på første svangerskapskontroll for en uke siden, og da fikk jeg helsekort for gravide. Her skrev legen at livmoren min tilsvarte 9 uker og at jeg da var 11, som jo stemte. Kan det være at legen din har skrevet/sagt at barnet er 8 uker men har glemt eller ikke sagt tydelig nok at du da er i uke 10? Det er jo verdt å spørre ham/henne om.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min siste mens var 7-9. mai, er ikke helt sikker.

Jeg ble satt tilbake med hele 4 uker på tidlig UL for 1,5 uke siden, og legen mente at jeg var max 6 uker. (var da 10+2 etter mens) Skal tilbake om en uke for ny sjekk, og er spent på hva han ser da.

 

Ifølge gyn er jeg nå bare 7+3.

Selv mener jeg 10+ noen dager

Mensterm 11+5

 

Jeg bekymrer meg også endel, lurer på om det har vært en MA, og derfor fosteret var så mye mindre. Alle symptomene er der, sterkere og sterkere nærmest, og magen har sprotte ut. Så jeg er ganske spent på neste UL.

 

Når alt kommer til alt spiller vel de ukene liten rolle, det er kun med tanke på overtid at jeg er litt skeptisk. Alle 4 er overtidige, de 2 siste igangsatte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med den erfaringen jeg har, ville jeg ha holdt på den terminen du tror det er, frem til ordinær ul. Jeg var på tidlig ul sist svangerskap og ble da satt tilbake 1-2 uker, noe jeg ikke kunne fatte. Men da jeg kom på ordinær ul, ble terminen akkurat den jeg hadde trodd i forhold til min mens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysteriet er løst :) var på ny ltralyd i dag (for å ta nakkefoldscanning) og jeg er 12 uker på vei. Sånn ca det jeg har trodd hele veien. Så den forrige legen var litt ute å kjøre..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, målte de cr-lengde og hoftebenet sist og siden du fikk feil uke forrige gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ærlig talt ikke hva han målte. Han fortalte meg egentlig ingenting. Jeg tror faktisk ikke han var så veldig flink i sitt fag. For hun jeg hadde i dag var HELT anderledes. Hun visste hva hun snakket om (virket i alle fall slik). Men forrige jeg hadde var en mann - for meg så virker det ikke som de er like "særiøse". har sikkert noe med at de har aldri gått gravide selv, så de vet ikke helt hvordan det føles.

Men føler meg i alle fall mye roligere nå når alt stemmer med det jeg, legen og terminkalkulatoren fant ut :) Var litt bekymret for at noe skulle være galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket som hun dama jeg var hos visste hva hun holdt på med iallefall, hun drev å målte cr-lengden flere ganger og målte også lårbeinet. Håper også at jeg er litt kortere i svangerskapet ennmenstermin skulle tilsi :) Så satser på at hun legen hadde rett. Siden alt så bra ut anbefalte hun meg å ringe sykehuset for å få time litt senere til ordinær UL slik at de får sett bedre på hjertet og andre organer. Så nå har jeg time på sykehuset 17. september, helt greit det:) Er ganske sikker på at jeg kjente noen små dult i dag morges også! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...