Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe Beco Butterfly II. Noen med erfaringer med denne?

Og evt ett sjal.??

Veldig bra om du kan tipse om en bra nettside jeg kan bestille billig fra!

Noen som kan tipse om bæring av tvillinger også ? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sjal, ringslynge og Mei Tai. Er mest fornøyd med sjalet! Han sitter så lunt og fint inni der, selvom han er stor.

Skrevet

Hvilket sjal har du?

Har du link til nettside hvor jeg kan se den? :D

Skrevet

Vi brukte elastisk bæresjal det første året. Damen som viste oss dette, hadde selv båret tvillinger i det. (kjøpt på babyshop). Sjekk at det ikke er for "slaskete", da blir det fort slik at barnet blir for tungt for det.

Etter det kjøpte vi en ergo som vi har brukt mye. Nå er det bare sporadisk (2 år og 4 mnd). MEN den er veldig kjekk å ha med i sykkeltralla eller i tursekken om man ikke bruker meis den dagen. Jeg klarer ikke å bære henne på nakken eller i armene over lengre tid og den veier lite og tar liten plass. Det var et av kriteriene da vi kjøpte den.

Det tar litt tid å lære seg å knyte sjal, men øv med en bamse/dukke først, så får du fort dreisen på det. Både mannen min og jeg brukte det.

Venter du tvillinger, ville jeg uten tvil gått for sjal. Tvillinger er jo så vidt jeg vet ofte litt små og kanskje også premature. Den nærheten er uvurderlig! OGså er det jo så deilig å kunne ha hendene fri!

Skrevet

Har Beco og er superfornøyd med den. Har brukt den masse (hun er 3 måneder) og til helga skal vi på festival. Da kommer den godt med:-)

Skrevet

Mei tai. Den er mye brukt her, minsten er 2,5 år. Han elsker den heldigvis ennå :)

Skrevet

Har både mei tai og beco butterfly , mest fornøyd med mei taien, får litt vondt i korsryggen av å bære i becoen.

Skrevet

Jeg har meitai og Manduca.

Jeg liker best meitai, den var lettere å justere, men må innrømme at jeg ikek har brukt på en stund, ettersom jeg er tilbake på jobb. Har blant anent ikke fått prøvd eden med gutten på ryggen.

Mannen foretrekker Manduca for han synes det er enklere å ta på. Han har vært hjem siden Påske, og bruker den en del, både på rygg (hvis han skal langt) og mage (hvis han må være rask). Gutten er litt stor for magebæreing, men det går visst helt greit.

Skrevet

Kjøpte meitai etter at minsten ble født. Har ikke brukt den så mye enda, men i helga var vi på tur i skogen med bikkja, og meitaien var super å bære i:)Har brukt den sporadisk fram til nå og ikke så lenge av gangen, men på skogsturen satt han i en time og koste seg:)

Skrevet

Åååå Klarer ikke å bestemme meg.

Har lyst på både Beco og Sjal jeg nå....

Noen flere med forslag til meg?

Skrevet

Vi har Manduca og er veldig fornøyd, eneste er at minsten er så nysgjerrig at han ikke liker å sitte med ryggen til at det som foregår så altfor lenge:)

Hadde en Babybjørn, men solgte den når vi kjøpte Manducaen, Jeg følte at jeg ikke fikk puste når jeg hadde den på meg..

Vi har også en bæremeis som vi har fått som vi aldri har brukt! Den er så stor!! Liker at jeg kan legge bæreselen under vognen når den ikke er i bruk!

Skrevet

Har BB, Beco butterfly og BabaSling.

BB er forferdelig. I tillegg til at barnet ikke sitter bra er den døden for skuldrene.

BabaSling har jeg aldri klart å få til. Guttungen ligger virkelig ikke bra i den uansett hvor mye jeg prøver å følge instruksjonsvideoene. Men tar den franm igjen og prøver andre bæremåter når han kan sitte selv.

Beco Butterfly er utrolig god og reddet oss mange ganger på ferien i sommer.

Super helt fra nyfødt og jenta på 2 elsker den også. Hun klapper oss søtt på ryggen for å vise at hun vil opp i selen.

Skrevet

Vi har eller har hatt:

babybjørn - grusom grusom

elastisk sjal - fantastisk

vevd sjal - ikke så bra, men stødig å bære i

mei tai - enklest nå syns jeg

Skrevet

Har en manduca, to meitai (en E2E og en Kleinsmekker), og har hatt Moby elastisk sjal.

Elsker alle :)

Skrevet

Barnet mitt er 9 kilo og 71 cm (6 mnd) og er rett og slett for stor over magen til å få plass i Baby-Bjørnselen. Dessuten får jeg vondt i ryggen av den.

Jeg vurderer nå en annen type bæresele. Hva kan dere anbefalle i forhold til mitt barns størrelse? Ønsker en sele som kan brukes på ryggen og den må være enkel å ta av og på. Har sett på Manduca, den virker bra.

Skrevet

Manduca er kjempebra, men en Mei Tai kan du regulere med ift størrelsen på barnet.

Det virker kanskje knotete i begynnelsen med de lange stroppene, men det er virkelig egentlig ikke vanskelig! På Tettinntil.no fins masse fine instruksjons-bildeserier.

Skrevet

Baby Bjørn: grusom for ryggen, og ikke bra for hoftene til babyen

Ergo: får det ikke til, jeg får vondt i skuldrene av den

Elastisk sjal: fantastisk, bra bærestilling for babyen, god for ryggen. Jeg har brukt sjalet i mange timer i strekk, (hele dager) og ryggen er grei etterpå. Babyen sover i sjalet. Man kan også amme stående/gående i sjalet, noe som er en kjempefordel når man er på farten. Fordelen med sjalet er at du kan ha det knyttet på kroppen hele dagen uten at det er tungt eller tar særlig med plass, så du slipper å ha den i vogn/stellevesken.

Jeg skjønner forresten ikke hvorfor alle sier at sjal er så vanskelig å knyte og tar lang tid å få dreisen på? Jeg så en video på you tube, og det var alt jeg trengte for å lære å knytte det. Null stress!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...