Nea og juniors mamma Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Vi får nr to i januar og vurderer søskenvogn ettersom storesøster bare er 23 mnd da. Har sett på P&T og lurer på følgende; - Hvordan er den å trille med spedbarnet liggende i (virker så lite å gå på mtp avstand til bena mine) - Søskensetet er høyt oppe, byr det på problemer mtp at barnet stanger hodet oppi kalesjen når det nærmer seg 2,5 år (ca da barna vil bytte plass)? - Hvordan er det å få plass på bussen når den er full (tenker på plassering på tvers, den er jo lengre enn vanlige vogner) Setter stor pris på svar.
Venja Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Har P&T sports til mine to som det er 21 mnd mellom. - Babyen ligger godt underst. Vi brukte bare en skinnpose og ikke bag i vognen. Syntes bag'en som hører til så veldig liten ut så kjøpte den aldri. - Størstemann fikk plass under kalesjen, men lot ofte være å ha den oppe. - Har ikke hatt problemer med å få vognen med meg på buss, men så skal det også sies at jeg har tatt lite buss med vogn. Til vårt bruk var (og er) vognen helt perfekt. Med eldste i barnehage så ble vognen brukt lite som søskenvogn i ukedagene. Så bruken var helst i helgene og da styrte vi unna sovetiden til eldste. Når babyen ble eldre hadde jeg ofte med bæresele slik at jeg kunne ta en av dem på mage/rygg dersom det var behov for det (type... minsten er for liten til å sitte, men syns det er for lite spennende å ligge under). Vi kjøpte bilstoladapter til vognen og det var gull verdt. Eldste kunne da sitte i ekstrastolen under. Så jeg vil si det kommer helt an på behovet ditt. Kommer du til å bruke vogn mye. Gå lange turer med begge der eldste også ofte sover så ville jeg ha gått for en annen vogn. Jeg synes det var veldig greit å slippe å dra rundt på en diger vogn. P&T tar liten plass i bilen sammenslått. Er lett og god å trille. Nå har vi sjelden søskensetet med da eldste mann helst går (3 år), men bruker den som enkeltvogn til minsten.
Nea og juniors mamma Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2010 Takk Det blir for oss som for dere, eldstemann i barnehage i uken og bare bruk av vogn på ettermiddag, helg og ferie. Jeg lurer imidlertid på denne adapteren, hvilke bilstoler er det den passer til? Vi har Britax Römer. Er fremdeles skeptisk til søskensete oppe og høyden på kalesjen, samt om en dunker borti delen hvor spedbarnet ligger når en går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå