Gå til innhold

Hva var din babys første ord?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns å huske begge sa "lys" først. Rundt 8-9 mnd.

Skrevet

bevisst sa hun hei først i riktig setting 7 mnd. og en uke eller to senere var det neste pappa, og to dager etter kom mamma. :)

Skrevet

Begge gutta sa hadet først.

Deretter sa de lys også kom mamma og pappa.

Rart at de har sagt akkurat det samme først, egentlig ...

Skrevet

Aller første var vel "ma-ma-ma" brukt ved spesielle anledninger (altså ikke bare babbel) ved 8 mnds alder, så var det "nei" og "boda" (bil). Riktig uttalt "mamma" kom vel en liten stund etter dette.

Skrevet

Først kom mamma, rundt 9 mnd alder, nå sier han bæ også. Er 1 år.

Skrevet

jøss - det husker jeg faktisk ikke - og hun er bare drøyt 2 år.... Husker veldig godt at hun aldri bablet noe, for det ble lagt litt merke til. Hun ventet liksom til hun kunne si ting helt rent. Ved 15 mnd hadde hun et bittelite ordforråd - alt helt tydelig og ved 18 mnd løsnet det så det sang. Nå går det i lange historier og fremsiing av sangtekster og dikt....

Skrevet

Tror det var hei. Også husker jeg hun sa "øye" ganske tidlig :P også en del småord før hun plutselig en dag sa "eplejuice"!! Det var ikke akkurat det ordet jeg hadde forventet at var blandt 20-30 første ord..

Skrevet

Her ble mamma det første ordet som ble bevisst brukt. Husker ikke helt rekkefølgen på de to neste men det var pappa og erke(hunden til svigers) Nå sier han også is, kjeks, vovva, besse og nei. Pluss mye babling som er litt uklar ennå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...