Gå til innhold

Mine og dine barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn,fra et tidligere forhold,og samboer har 2 barn fra før.

Når samboe barn er her på besøk,må de sove på samme rom som mine barn.

Dette går fint,men samboers barn har en tendens til å ta/leke med mine barns leker,og privatsaker noe som ofte skaper litt trøbbel.

Hva kan vi si?gjøre med det?

Er jo ganske frustrerende for mine barn som ikke får ha tingene sine ifred også...huff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skaffe nok leker til hans unger?

Eller, lære dine barn at det er lov å dele?

Skrevet

Er det ikke normalt at barn må dele når de er sammen. Det må i hvertfal mine barn selv om de bor sammen hele tiden.

Hvis det er noen ting de er spessielt redde for foreslår jeg at dere skaffer barna en kite med lås der de kan legge sine private skatter som ingen får røre. Da kan de selvfølgelig heller ikke leke med disse tingene selv mens besøket varer, men de får en mulighet til å ha noe helt privat.

Skrevet

Tuller du nå HI?

Hvis ikke må det full skjerpings til.

Skrevet

Barna til samboeren din er ikke på BESØK hos faren sin, de har like mye rett til å være der som dine barn. Og om du ikke takler at de leker med "dine barns leker" så får dere kjøpe inn leker som barna hans kan bruke når de er der da. Men da får du si til dine barn at de ikke får leke med de lekene også!

GROW UP, WOMAN!

Skrevet

Bullshit, 9.42 - noen barn er på besøk hos faren sin (eller moren sin)... Sånn er det bare, selv om det sikkert er politisk ukorrekt.

Skrevet

Jepp.

Det er sant.

Jeg var kun på besøk hos faren min da jeg var liten. Når det passet han.

Skrevet

Ja, at noen har en sånn holdning er jo sant. Men det betyr IKKE at det er greit! Så da synes jeg det er fint at noen gir tilbakemeldinger på det, slik at f.eks HI her kan gjøre noe med det.....

Skrevet

Det er vel først og fremst barnefaren sitt ansvar å sørge for at barna hans ikke kun er der på besøk.

Dernest er det HI sitt ansvar å gjøre oppholdet så trivelig og retferdig for barna som mulig.

Skrevet

"Sånn holdning"?

Det er mange grunner til at det ikke passer å ha delt omsorg.

Faren min var periodedranker (og veldig, veldig ung). Hadde vært uansvarlig at jeg skulle hatt mitt hjem der på lik linje som hos mamma.

Man jeg synes det er fint at jeg fikk være sammen med han når det passet sånn.

Skrevet

Jo, men selv om det er mer sjeldent og situasjonen er vanskelig, så går det jo an for de voksne å tenke at det allikevel er et slags hjem for barna. Altså at de på en måte føler at de er "hjemme" der også, og ikke blir behandlet som gjester(som et hviket som helst barn på besøk f.eks) Om jeg klarte å forklare meg??

Skrevet

Faren min bor i Stavanger, og jeg bor i Molde. Jeg var med han maks en gang i året som barn, og nå som voksen har jeg ikke møtt han på mange år. Mener dere at jeg bodde hos faren min da ? For noe tull.. Jeg var der på besøk!

Skrevet

-ler- . For et tragisk menneske du må være, HI. Stakkars ungene dine som må dele på lekene sine. Ta med deg ungene dine, og bosett dere langt uti skogen, der dere ikke får besøk eller noe, så får nok ungene dine ha lekene sine for seg selv!

Skrevet

Den problemstillingen burde du satt deg inn i før du ble samboer med en mann som har barn fra før. Ser mange skriver at mange barn er kun på besøk hos faren sin, men det er ikke sånn det skal/bør være. Faren er like mye foreldre til barna som det moren er, så de har like mye rett på å føle seg hjemme hos faren sin som hos moren, selv om de kanskje bor fast og er mer hos moren enn hos faren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...