Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Lite aktivitet i magen, ringte føden, fikk hastesnitt i tide, har friskt barn. Bare for å spre budskapet! Man venter ikke, man sjekker ut, timer kan være avgjørende i forhold til hjerneskade, cerebral parese og også fosterdød! Man sjekker ting med lite liv, man venter ikke til det er helt uten. Spør på nyfødtavdelingen, der de får alle de syke barna hva de synest om ikke å sjekke ut hva som trengst.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Signerer denne! jeg vet så altfor godt hva du snakker om... Jeg dro med en gang meg merket aktivitetsforandring i magen.. Det var så vidt det holdt for meg for jeg hadde akutt morkakesvikt! Men heldigvis gikk det bra! Det ble akuttkeisersnitt og fikk en velskapt gutt. Selvom det ble en hard og tøff start og vi tilbringte 14 dager på nyfødt intensiv!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 Det er lettere å ha nicket "Ikke spør på DiB!" Eller like gjerne "Ikke hør på dibbere!" Det er mye uvitenhet og wannabe smart her. Dessverre.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #4 Skrevet 28. juli 2010 Hvordan merket dere forskjell? Jeg hadde en ettermiddag der jeg syns det var lenge siden jeg hadde kjent noe, og hadde vel bestemt meg for å ringe, men da satte han i gang heldigvis.. Hvor lang tid gikk det før dere ble redde??
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #5 Skrevet 28. juli 2010 Du får oppskriften hos jordmor. Mener å huske at du skal kjenne liv minst to ganger i døgnet, i minst en halvtime hver gang. (Ikke sammenhengende, men som tegn på at babyen er våken og beveger seg) Jeg kjente lite liv med nummer en og ble stadig sendt til undersøkelse. Alt var normalt, men jeg hadde en foranliggende morkake som dempet bevegelsene, samt at jenta var rolig av seg. I dag er hun er aktiv og frisk fireåring. Men jeg vet også om dem som det ikke har gått greit med, så det lønner seg å sjekke!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #6 Skrevet 28. juli 2010 Også kan du prøve å vekke babyen. Drikk et glass søt saft, legg deg på ryggen og "dult" til magen for å få kontakt. Det virket for meg noen ganger. Hilsen : 20:37 igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå