Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 I vinter sendte jeg en relativt kostabar ting til noen her inne. For å være snill. Aldri noe tilbud om å dele på/betale portoen og aldri ett takk. Det er lov å bli skuffa da?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Ja, det har du grunn til. Det er faktisk bar at du er skuffa, men samtidig realistisk nok til å vite at det finnes alt slagsuttøske der ute. Det er bra at vi lar oss sjokkere over dårlig oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 Jo, det er jo vanlig folkeskikk å takke for ting man får. Men om det var din idé å sende den tingen og den andre ikke har bedt om å få det, så kan du jo ikke forvente at den skal dele på porto Men en takk burde man jo forvente
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #4 Skrevet 28. juli 2010 Synes vedkommende burde tilby seg å betale porto og når du først var så snill!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 Men hvis vedkommende faktisk ikke har bedt spesifikt om å få den tingen som ble sendt, så er det jo opp til avsender å faktisk spandere porto! For jeg regner med at siden du sendte den tingen for å være snill, så har ikke den andre personen bedt om å få den?? Da syns jeg heller ikke du kan forvente at den andre faktisk skal betale. Du MÅTTE vel ikke sende den??
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #6 Skrevet 29. juli 2010 Selfølgelig burde personen takke. jeg ville også tilbudt meg å betale porto hadde det vert meg så fikk noe. Sikker på at personen har mottatt da?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #7 Skrevet 29. juli 2010 Nei, man betaler da ikke porto for GAVER man får!!!! Det er opp til avsender å faktisk betale porto når man sender gaver. Skjerp dere folkens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå