Gå til innhold

Er det ikke vanlig høflighet å takke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vinter sendte jeg en relativt kostabar ting til noen her inne. For å være snill.

Aldri noe tilbud om å dele på/betale portoen og aldri ett takk. Det er lov å bli skuffa da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har du grunn til. Det er faktisk bar at du er skuffa, men samtidig realistisk nok til å vite at det finnes alt slagsuttøske der ute. Det er bra at vi lar oss sjokkere over dårlig oppførsel.

Skrevet

Jo, det er jo vanlig folkeskikk å takke for ting man får.

Men om det var din idé å sende den tingen og den andre ikke har bedt om å få det, så kan du jo ikke forvente at den skal dele på porto

Men en takk burde man jo forvente

Skrevet

Synes vedkommende burde tilby seg å betale porto og når du først var så snill!

Skrevet

Men hvis vedkommende faktisk ikke har bedt spesifikt om å få den tingen som ble sendt, så er det jo opp til avsender å faktisk spandere porto!

For jeg regner med at siden du sendte den tingen for å være snill, så har ikke den andre personen bedt om å få den?? Da syns jeg heller ikke du kan forvente at den andre faktisk skal betale. Du MÅTTE vel ikke sende den??

Skrevet

Selfølgelig burde personen takke. jeg ville også tilbudt meg å betale porto hadde det vert meg så fikk noe. Sikker på at personen har mottatt da?

Skrevet

Nei, man betaler da ikke porto for GAVER man får!!!! Det er opp til avsender å faktisk betale porto når man sender gaver. Skjerp dere folkens!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...