Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Lurer på om jeg kan ha mistet spiralen? Satte din inn i desember og har etter det, uten problemer kunne kjenne trådene. Men nå kjenner jeg de altså ikke lenger. Har en soppinfeksjon som jeg driver å behandler nå, kan jo hende at jeg er hove i underlivet, og at det er derfor jeg ikke kjenner trådene lenger? Etter samleie er jeg jo også hoven, men kjenner trådene forde. Prøvde faktisk å kjenne litt inni livmorhalsen, men er jo begrenset hvor langt inn jeg kommer, fremdeles ingen tråder. Spørsmålet mitt er vel egentlig, kan man miste spiralen uten at man merker at den detter ut?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Man kan vel på en måte miste den oppi der, men man verker vel lett om den plutselig faller ut. Jeg tror ganske sikkert at den fortsatt er der, men at du bare ikke kjenner trådene lengre:)
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 Uff, håper det altså.. Får sjekke igjen i morgen... Det som er, er at pga soppen har jeg gått på noen stikkpiller (ikke canasten) som man skal ta på kvelden, på morgenen da må jeg ta et handkle mellom beina på vei tildo, for det renner "vann" ut av skjeden.... Tenker at kanskje spiralen kunne ha rent ut med vannet.... HI
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #4 Skrevet 28. juli 2010 Det er faktisk mulig at spiralen forsvinner opp i kroppen.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #5 Skrevet 28. juli 2010 Hvor mener du den skal vandre hen? Har selv hatt kobberspiral i to omganger, og det er ikke uvanlig at trådene er vanskeligere å kjenne i perioder. Tviler på at vagitorier presser opp spiralen, tenk hvor mye mer som skjer under et samleie. Dersom du har mulighet kan du (feks i dusjen) forsøke å finne dem i litt forskjellige stillinger, foten opp, på huk etc, viktigste er at du prøver å lage litt nedpress slik at livmorhalsen faktisk kommer litt ned i skjeden. Uansett er dette noe en gynekolog raskt finner ut av, så er du bekymret er det ikke dumt å kontakte fastlegen for en henvisning eller evt. ta direkte kontakt med gynekolog (høyere egenandel, men muligens raskere undersøkelse)
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #6 Skrevet 28. juli 2010 ps, du _merker_ når lege/gynekolog fjerner spiralen, og jeg tviler sterkt på at den bare har "runnet" ut...
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #7 Skrevet 28. juli 2010 Jeg har ikke kjent trådene i det hele tatt jeg, fikk den i januar... Skal inn til kontroll i slutten av august å sjekke hvordan ståa er )
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #8 Skrevet 28. juli 2010 Hørt om flere tilfeller der hvor spiralen har forsvunnet opp i kroppen. Man finner den igjen ved ultralyd og operer den ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå