Gå til innhold

bana hos hans foreldre - i min uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har delt foreldreansvar med bf og barna bor sammen med meg/han en uke om gangen. Vi flyttet fra hverandre for over et år siden. Han har familien sin her i byen mens min familie bor mange, mange mil unna.

Far er akkurat på ferie med barna og de kommer hjem og dermed hjem til meg nå til helgen.

Nå syns han at barna skal besøke besteforeldre (hans foreldre) i helgen siden de ikke har sett hverandre på over 2 uker. (Først var det min uke og de dro rett på ferietur da han hentet barna) Hans foreldre snakker ikke med meg og han spurte ikke men heller "informerte" meg om det.

Hva syns dere? Burde jeg virkelig gjøre det. Må jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samarbeidsklimaet er vist ikke det beste og da bør man holde seg til avtaler og ikke endre på egen hånd - ta seg til rette. Du har vel planlagt noe med barna, kanskje at dere skal reise til dine foreldre?

Skrevet

veldig smart tanke. bedre å si nei på en pent måte.

tror jeg har planer...

tusen takk

Skrevet

han har allerede avtalt dette med barna og sine foreldre og barna er såååå skuffet hvis de ikke får lov og blir sikkert lei seg...

dette dreier seg om respekt.

Skrevet

Jeg ville vist storsinn for barnas del, men samtidig sagt fra til pappaen.

Skrevet

Han har ingen rett til å legge planer for din uke. Skal hans foreldre ha barna, må det skje på hans uker. Du trenger ikke godta dette, men det er opp til deg om du vil vise storsinn og godvilje eller markere og sette grenser.

For barna sin del kan det være greit at du viser fleksibilitet; på den annen side kan det slå motsatt ved at du viser ingen grenser og lar deg herse med.

Viktig både for deg og barna at du gjør det som kjennes mest autentisk; det du kan stå for.

Skrevet

Hvor lenge er det siden du har sett barna? Snakk om at det er 2 uker siden de har sett besteforeldrene men om de har vært på ferie med far er det kanskje lenger siden de har sett deg.

Jeg hadde ikke latt han styre sånn. Jeg syns for barna sin del at du også skal kreve få de hjem. Greit nok at de gleder seg men regner med de gleder seg til å se deg også, og med en slik X tror jeg detr viktig å sette grenser.

Det samvær besteforeldrene skal ha må de ha i hans tid, ikke din.

Skrevet

Kan være greit for barna å vise storsinn, men bare sånn at han ikke gjør det til en vane å ta seg tilrette, skal du og barna ha de dagene tilbake på et snarlig tidspunkt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...