Gå til innhold

Dere som har vert/er lærlinger med barn/gravid :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger nr 2, og skal ut i lære nå i august.

Hva er din erfaring med dette? Og hva fikk du av penger/støtte? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det høres så smart ut å planlegge nummer to midt i lærlingstiden.

Skrevet

hvorfor ikke?

hi

Skrevet

Det vil jeg tro kommer ann på hva du mener med støtte! Du vil jo få lærlinglønn som er en årslønn fordelt utover to år. Er det i forbindelse med omskolering? eller tenker du i forhold til lånekassen? Eller er du alene om omsorgen?

Skrevet

Alt av penger du får i permisjonstiden. rekner med at engangstønaden f.eks ikke er noe en lærling får?

tenker på alt, lånekassen også ja, nav f.eks og hva du får av jobben.. Er sammen med bf som også er lærling, men med høyere lønn en en "normal" lærling :)

Skrevet

Får man penger om man får barn i lærlingtiden da?

Skrevet

Du må ha vært yrkesaktiv i 6 av de 10 siste mnd før fødsel. Med førstemann jobbet jeg 5 mnd og en uke eller noe slikt, og fikk ingenting.

"Heldigvis" hadde ikke kjæresten og jeg flyttet sammen enda, for han var i militæret, så jeg fikk overgangsstønad og fra militæret. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg nok ikke fått noen ting.

Så vent i hvertfall til du har vært yrkesaktiv lenge nok, og det har du sikkert hvis du bare planlegger )

MEN, jeg ville nok uansett ventet til jeg var ferdig, evt som meg:

Er ferdig i november, og venter i desember/januar :) Akkurat ferdig, og jeg får foreldrepenger :)

Skrevet

Så du har vært gravid i læretiden din 2 ganger?

hvordan syns du det gjikk ellers?

hi

Skrevet

noen flere med innspill?

Skrevet

hei=) jeg ble gravid midt i min lærlingtid, å måtte ta permisjon når det var 3 uker igjen før fødsel. husker ikke helt hvordan disse reglene var, men tror man må jobbe 10 mnd i strekk for å få permisjonspenger? jeg hadde jo heldigvis jobbet så lenge, så da fikk jeg like mye penger i mnd, som jeg fikk den siste lønninga mi før permisjon=)

Skrevet

Ja, jeg er fortsatt lærling, men ferdig i november.

Så har jeg termin ved nyttår :)

Veldig dumt å aaaldri bli ferdig liksom, for man utsetter jo læretiden med permisjonen.

Nå vet jeg ikke hva du skal være lærling som, men jeg kan love deg at det ikke er noe gøy å komme i barnehage etter å ha hatt permisjon, hehe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...