Gå til innhold

Naboklager og krangler;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere enten klaget eller fått klager av naboer? Fortell om de mest idiotiske klagene dere har fått og fortell gjerne om hva som irriterer dere mest over naboene deres;o)

Jeg fikk klage av en nabo under meg...bor i blokk....at jeg pratet hele dagen i telefonen. på balkongen...hadde da pratet i ca 20 min....tja....hele dagen....ikke helt;o)

Håper på noen gode historier her;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så gode historier, men klagene jeg har gitt er:

Bråk på helligdager

Høylytt festing etter kl 02 (det var 4 helga på rad med fest fredag og lørdag, blei lei)

Sa også i fra til huseier den gang jeg leide, om bråk over meg. Det viste seg at dama blei banka opp av gubben, noe jeg antok da jeg sa i fra. Hørte jo lyden.

Jeg har fått klager på:

En innflytningsfest hvor det blei spilt høy musikk, fikk beskjed om å dempe oss kl 22 :P

Og noen naboer ringte politiet da jeg fikk juling av eksen på nyttårsaften, hadde kommet hjem fra fest. Men det var vel ikke klage forsåvidt. Mer å bry seg om.

Ellers har jeg aldri fått klager.

Skrevet

Har ikke kranglet så masse med naboene mine, selv om jeg har vært fristet til å begynne.. Til å si nei når de kommer med nabovarsler om bygging og slikt. Bare for dritt. Men noe stopper meg.. Skal jo tross alt bo ved siden av dem lenge, og mine barn skal leke med dems..

Men har fått klage på at gresset på plenen min var for høyt. Det kunne vokse oppetter veggen hennes. Jada..

Skrevet

Klager hvis det er høy musikk mellom 23 og 07, med mindre vi er blitt spurt om det er greit med fest på forhånd.

Klager også hvis nabobarn hopper på trampolinen vår (rett utenfor soverommet) før kl 11 i helgene, og alltid hvis de bader i bassenget vårt uten at vi er der. Jeg liker ikke tanken på at barn skal drukne i mitt basseng..

Skrevet

Som eier av trampoline og basseng er det din plikt å sikre de, særlig bassenget, det må da være mulig å legge lokk på?

Skrevet

Vi fikk klage av naboen over oss da vi bodde i blokk, som mente at vi trampet rundt med tresko inne hele natta, og at vi smalt med dørene. Da hadde vi bodd der i under en mnd, og vi gikk alle i sokkelesten inne og om natta så sov vi ( vi hadde ikke barn da). Dessuten hadde vi skyvedører, og de er ikke så lette å smelle med.

Jeg tok dama på alvor, og ble redd for å forstyrre henne, selv om jeg visste at det ikke kunne være oss. Etter å ha bodd der i et par år, så skjønte jeg at det var hver gang dama hadde en psykisk bølgedal at hun kom og klaget på alle naboene for ett eller annet fantasifullt no'...

Jeg har klaget til naboene to ganger. Den ene gangen var det et ungt par som leide leiligheten under meg. Da det den tredje helga på rad gikk slik: 17- 23 : vorspiel

03 - 06 nachspiel

06: paret krangler høylydt, smeller med dører, går ut i trappeoppgangen og skriker til hverandre osv.

Da tok jeg tilslutt på meg morgenkåpa og gikk ned for å ringe på. Da møtte jeg tre av de andre naboene i samme ærende :-)

Den andre gangen var det da de som bodde over oss begynte å spille piano kl. 3 om natta og danse slik at begge ungene våknet i full panikk.

Skrevet

Du er pliktig til å enten gjerde inne bassenget eller ha godkjent lokk som hindrer drukning på. Dette er ditt ansvar når du har basseng, det er din feil hvis noen går inn på din eiendom og drukner i bassenget.

Vi har selv basseng og har høyt gjerde rundt hele hagen, port med hengelås.

Skrevet

Har lokk og gjerde, men de har klatret over og fjernet lokket. Har ikke skjedd siden jeg klagde.

Og når det gjelder trampolinen er det sikkerhetsnett, men ingen ting som hindrer barn i å bruke den. Det er jo tross alt for barna den er der, men ikke mens vi sover...

Skrevet

Naboene mine har irriterende mange bråkete ting: boblebad ute, høytrykksspyler, harley davidson, båndsag, elektrisk hekketrimmer.. Og de bruker noe av det hver dag. De har også leid seg en slags maskin til å fjerne steinhellene ute. Og når de bruker disse tingene, så skal de av en eller annen grunn ha på radioen. Høyt. Den må jo høres gjennom alt bråket.

Har klaget på noe, men må jo bare tåle lyd fra naboen. Og jeg vet at jeg er skikkelig nazi på bråk, så må ta meg sammen. Har jo fått klager selv, i min ungdom :D

Skrevet

Bodde øverst i en bakke og var ute å strødde en dag det var masse is og kjempeglatt i bakken. Etter en time kom nabodama og klagde høylytt. Hun mente at jeg måtte strø mer oppover og mindre nedover for hun fikk så dårlig fart på sparken når jeg hadde strødd så masse nedover.

Hehe! Fiffig liten sak hun dama der;)!

Skrevet

Tja, der forklarte hun seg dårlig. Men jeg irriterer meg over det hver vinter, at de ikke kan strø bare halve siden av fortauet for eksempel. Slik sparer de grus/sand, folk kan bruke sparken og være miljøvennlige, og det ligger mindre igjen når våren kommer. En vinn vinn situasjon, men ingen gjør det.

Skrevet

Nope. Hun mente seriøst at jeg skulle strø mindre nedover slik at hun kunne sparke, men mer oppover slik at hun ikke skulle gli når hun skulle gå opp bakken.

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...