Gå til innhold

noen som har studert/ studerer med småbarn ( alenemor)

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal begynne å studere med to barn på 1 og 4 år. Er et hardt studie, så er veldig spennt om hvordan det blir. Regner med at de neste årene blir knall harde, med streng selvdisiplin og dårlig råd.. Men er nok verdt det når jeg er ferdig=) Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mamma var alene med meg og tok universitetsutdannelse. Starter da jeg var 3 år. Jeg merket aldri at vi var fattige, selv om vi jo var det. Så erfaringen jeg har å bidra med, er at barna ikke kommer til å lide noen nød selv om det kanskje blir litt stress for deg. Regner med du har full barnehagetid for begge to. Det kommer nok til å gå så fint så! Triks fra min mamma, som jeg bare må vidreformidle fordi det var så morsomt: Hvis jeg fikk raserianfall og ingenting hjalp (jeg har adhd) satte hun meg i lekegrind og benyttet de minuttene til å studere. Jeg ble jo ikke roligere av stimuli/trøst/kos eller noe uansett. hehe Lykke til!

Skrevet

Ingen problem. Min mor studerte med 5 barn, hun var også alenemor. Minste var 1 år og elste var 10 år ;) Fullførte 4 år med glans. Jeg fikk nr. 1 mitt i studie og nr. 2 på slutten av studiet mitt (men jeg er ikke alenemamma da). Men jeg måtte skrive hovedoppgaven min med minstemann på 8 måneder hjemme. Lykke til ;)

Skrevet

Forresten så jobbet jeg bare med skolearbeid mellom 8 og 16 hver dag. Ikke på ettermiddager og helger, så om ungene er i barnehagen, er det bare å benytte studiedager og fritimer flittig ;)

Skrevet

hehe flirer litt til det rasianfall trikset. Har selv en bror med adhd og ignorering er beste medsin.. Man må vel benytte alle muligheter som byr seg til studering. Skal ta etterutdanning nå og merker at motivasjonen er mye større etter jeg fikk barn. Gleder meg

Skrevet

Hvis man går inn for det, så klarer man det!

Jeg har brukt 3 år på masterstudiet. Ble gravid med nr 1 rett før jeg startet, og gravid med nr 2 når jeg skrev masteroppgaven. Har stortsett vært alenemor, da han er borte i flere måneder av gangen. Jeg har også hadd full jobb i tillegg, så det har vært mange tøffe stunder. Jobben har vært veldig snill og tilrettelagt for meg så jeg skulle få det til da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...