Gå til innhold

Flere overvektige gravide?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er overvektig og gravid.

Jeg ville egentlig vente til jeg hadde gått ned en del kg. (jeg er over 30kg overvektig).

Jeg ble gravid uplanlagt og er selvfølgelig kjemeglad for det nå..

Med dette så følger bekymringer.. kanskje som ikke alle har.. En av de jeg er mest redd for er fødselen - kan vekten hindre meg i å klare en normal fødsel? Og hva med størrelsen på babyen, det sies at overvektige får store babyer .. hvordan unngå dette? osv :)

 

Finnes det fler i mars klubben - eller er det bare meg? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hei!

 

Er flere som deg skjønner du, bortsett fra at jeg er i januar- klubben. :-)

 

Tror ikke vi har noe å bekymre oss for. En venninne av meg, som er mer overvektig enn deg, fikk en gutt i helt normal størrelse.

Jeg bekymrer meg hvertfall ikke, snarer tvert om. Og man kan jo fokusere på det som hvertfall jeg synes er ålreit, og det er at magen ikke er synlig på leeeeeeenge. :-) Da behøver man ikke å fortelle det til alle, hvis man ikke har lyst. :-) Så noen fordeler skal vi da jammen ha!!! ;-D

Ikke tror jeg vi synes det er så tungt heller, for jeg er hvertfall vant til å "drasse" på noen kilo for mye.

 

Så ikke bekymre deg mer enn nødvendig, lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv overvektig og gravid for andre gang, Hadde ikke no komplikasjoner annet enn at jeg måtte ta KS pga at ungen ikke ville snu seg riktig vei på slutten :)

 

Ha et fint svangerskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ikke bekymr deg for mye. Overvektige _KAN_ få større barn, _KAN_ få flere komplikasjoner og så videre.

Det at man kan, betyr ikke at man får det.

Sist var jeg også veldig overvektig.

Hadde en "normal" fødsel. Noen komplikasjoner, men ingen som skyldes vekten min.

Gutten kom til termin og veide 2734g, altså ikke stor, heller veldig liten.

Ikke svangerskapsdiabetis.

Ikke bekkenløsning/låsning

Var i topp form helt frem til fødselen.

Så godt som ingen svangerskapsplager.

 

Spis variert, og ofte, og beveg på deg. Ikke nødvendigvis trene, men beveg på deg.

Det jeg gjorde sist var å kjøpe meg en skritt-teller, og bestemte meg for å gå minst 10.000 skritt hver dag.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein del kilo for mykje sjølv. Er på vei med nr 3. Dei 2 andre barna mine har ikkje vert for store nei. Ho yngste var heller litt for lita meinte legane, så eg vart sjekka både vel og lenge på KK.

 

Kunsten er å holde seg unna fett og sukker, så går du nok ned i vekt og. Pga gallestein gjekk eg ned 10 kg under første svangerskap, men gjekk opp i det andre svangerskapet. Da holdt eg meg una feil mat. Kutta ut smør på brødskiva. All mat som det stor 10% eller meir fett åt eg ikkje. Men, det var fordi eg ikkje skulle få gallesteinskolikk av den grunn at smertestillende ein tar for den slags er farleg for fosteret.

 

Fødsel nr 1 endte med hastesnitt, men ikkje fordi eg var overvektig, heller det at eg fekk svangerskapsforgiftning. Vart satt i gang, men fekk ikkje noko eigne rier.

 

Fødsel nr 2 var og igangsatt pga svangerskapsforgifting og begynte å gå på overtid. Men, da endte eg opp med vanleg fødsel til slutt. Gjekk heilt fint.

 

Men, legane set epidural på dei som har høgt blodtrykk for det er med på å senke blodtrykket, og ikkje minst at ein ikkje har så store smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er ikke overvektig.Men ville si at mitt første barn var ett stort barn. 4,7 kg.

Ville bare si at for meg så gikk det helt fint å føde ett så stort barn. Hadde drømmefødsel rett og slett.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

 

Jeg er også overvektig og nå gravid for første gang ;) Veier og ca. 30 kg for mye=/ vekta står på 97 her.. er 8 uker på vei nå, og har tenkt (og skal prøve) å kutte ut alt snoop og spiser allerede sunnere enn før.. er redd for å gå opp ekstremt mye!! Er også redd for stor baby, men tror ikke det er så mye en kan gjøre for å påvirke det..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...