Gå til innhold

Trenger hjelp ang. valg av bilsete, fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe bilsete til babyen som kommer om noen uker. Skulle egentlig få sete, men det ble visst ikke sånn alikevel, så samboer er på butikken NÅ for å kjøpe sete.

Vi vet enda ikke hvilken bil vi kommer til å ha når babyen kommer, om vi får med isofix eller uten. Finnes det baser som kan brukes både med isofix og belter? Hvilke?

Hadde vært greit med et sete som kan brukes sammen med en trille også...

Hvilket sete anbefaler du? :)

Tusen takk for hjelp, råd og svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes et brio sete som har fått gode testresultater. Det kommer med isofix men kan fint brukes uten. Det koster 1600 med feste. Billigere enn de fleste, men trygt og flott!

Skrevet

Kan brukes på flere vognmerker, (ikke bare brio) men har ikke i hodet hvilke det var akkurat nå.

Skrevet

brio sete har vi, vi har ikke basen , men fester det bare med bilsele. Vi er kjempefornøyd;) Brio sete kan du vel også feste på Brio go vogna og sing, men er ikke helt sikker.

Hør på butikken hvilken vogn du kan feste sete på;)

Skrevet

Maxi Cosi Cabriofix!

Skrevet

Tusen takk for alle svar! :)

Var ikke noe gøy å sitte hjemme mens mannen var på butikken for å handle, føltes som om å sitte å spise med bind for øynene eller noe... Sa han måtte se på Brio sitt sete, men det likte han visst ikke. Endte opp med å kjøpe Akta Graco Logico S HP.

Fornøyd så langt ihvertfall, ser ut som et veldig greit sete :)

HI

Skrevet

Akta Graco sine er seter er gode :)

Skrevet

Har sett på den i katalogen jeg har, og den virker jo helt grei den. Finner ikke testrapportene nå, men tror faktisk det var en av de vi vurderte. Vi går for brio alikevel, grunnet økonomi. (Ville ikke gjort det om den var utrygg, så klart.) Den dere har valgt er vel en anelse dyrere, med base. Den ser veldig behagelig ut også. Sikker på at den lille vil kose seg godt oppi den. :)

Skrevet

Funker jo på graco vogner også, om dere vil ha det. :)

Skrevet

Vi er veldig fornøyde med Acta Graco Duo Logic, vesla på 2,5 reiste hjem fra sykehuset i det og sitter enda i det. Fra 2 til 15 kg. Justeres i tre hakk etterhvert som barnet vokser, og står som et fjell i bilens isofix. Kan også monteres med belte, men det har vi ikke erfaring med.

Selve babystolen kan løftes ut og bæres (har to stropper som kobles sammen, ikke bærebøyle) så lenge det er ønskelig, vi hadde den permanent i bilen fra hun var ca to måneder siden det var like greit å bære henne uten stol inn og ut.

Var best i test da vi kjøpte i 2007.

Angående seter som kan brukes med trille er dette noe jeg har tenkt endel på... Hvor mange babyer blir ikke da satt i stolen inne i huset, for så å sitte i samme stilling noen timer senere fordi det er så praktisk å bare klikke stolen videre på en vogn...?

Skrevet

Den vi kjøpte var bærebøyle på.

Om vi kjøper en trille senere eller ikke vet jeg ikke, tenker vi bare ser an behovet. Hadde vi kjøpt en trille så hadde det bare vært for kortere turer, på butikken for eksempel. Vognen vi har er en Emmaljunga Duo Egde, og de er jo ganske store og tunge vogner, derfor jeg vurderer å kjøpe en mindre og lettere trille til kortere bruk og bruk i butikk osv. :)

Kan godt hende at vi bare bruker bæresjalet til dette også.

HI

Skrevet

Eller setter babysetet i handlevognen på butikken. Da får du plass til både baby og varer, har du setet på en trille må du ha noe utenom til varene. Har aldri savnet trille. Sjal og vanlig vogn holder lenge.

Skrevet

Jeg hadde graco til begge mine, og va kjempe fornøyd. Selger trille du kan klikke dem på også. Synen mannen din var flink og kjøpe sete jeg:)

Skrevet

Nettopp derfor jeg venter med å kjøpe trille, og ser an behovet, men ville fortsatt ha et sete med muligheten for å feste på trille :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...