Gå til innhold

Hva jobber du med og trives du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ok jobb, sitter på svaring på tlf og har mye dødtid mellom tlfene... Sitter mye på nett for å få dagen til å gå, kjeder ræven av meg. Er lite prat på jobben, da jeg jobber mest med mannfolk med en helt annen interesse. De er mer datakyndig enn meg. Er vikar og føler jeg blir "støtt" ut og ikke helt inkludert når det gjelder det meste. har en annen arb tid og får ikke være med på møter, lønn er jo et tema og...

Vel, jeg er gravid igjen og gleder meg villt til å få en baby til og være hjemme.

Og nå først skal jeg ha 4 ukers ferie, jippi!! Men mannen min har akkurat hatt ferie (vel feridg på søndag) da han måtte ta ferie når bhg er stengt.

Så spørsmålet mitt går videre, hva jobber du med? Trives du? Hvordan har det vært på jobb i sommeren? Og hvis du er i permisjon, har du jobb å gå tilbake til? Ser du frem til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber uten lønn - og elsker det!

Er hjemme med to barn:) Vel verdt å ofre en ekstra bil, sydentur og et større hus for å bli hjemme. Får lønn i minner jeg da.

Skrevet

Er sykepleier, og trives kjempegodt. Det er travelt om sommeren og jeg får aldri mer enn halve fellesferien, men jeg har en mann som til en viss grad kan tilpasse ferien etter min ferie.

Det er ikke alltid like gøy å jobbe turnus, men en stor fordel i småbarnsperioden, man kan jobbe 100% og likevel slipper ungen barnehage hver dag (men må ha full barnehageplass, da fridagene og kveldsvaktene ikke faller på samme ukedag hver uke).

Skrevet

Har nettopp kommet tilbake etter permisjon.

Jobber med innkjøp, trives veldig godt med det. Har jobb i staten og tjener ok og har fin arb.tid.

Skrevet

Jeg er hjemmehjelp, begynte for noen mnd siden. På sommeren i varmen er det tungt, men jeg trives godt med jobben. Treffer så mange mennesker og får ta del av deres opplevelser og skjebner. Men jeg vil komme meg videre, til hjemmesykepleien feks.

Skrevet

Jeg er arbeidsledig. Det liker jeg ikke. Lønna er dårlig (tjener 0 kroner). Men arbeidstiden er god. Selv om den ofte fører med seg leting etter jobb og søking og formulering osv.

Skrevet

Jeg er sykepleier, og trives kjempegodt i jobben. Som hun her over sier så er det travelt på sommeren, men samtidig utfordrende, lærerrikt og spennende. Får virkelig konsentrert meg om sykepleieroppgavene, og det liker jeg. :o)

Skrevet

Er lærer i ungdomskolen, elsker det. Ca 350-400tusen i året. Veldig spennende jobb, herlige elever. Fin arbeidstid, lang ferie. Får bruke og gi av meg selv hele tiden og får veldig mye tilbake fra elevene. Jobb med verdier!

Minus med det yrket er at du alltid får dritt fra andre som har en mening om lærere generelt eller deg som person, eller er misunnelig, En del kveldsarbeid som retting og møter med foreldre (men det er ikke noe stort problem), ikke mulighet til mer lønn gjennom overtid.

4års utdanning, så ikke en jobb du kan "hoppe på" men anbefaler den på det sterkeste!

Skrevet

Jobber som lærer i ungdomsskolen. Har hatt ferie siden 18.juni, begynner igjen 16.august. Jobben er grei nok, men veldig mye tid går med til retting og planlegging. Skulle av og til ønske jeg hadde en mer 8-16 jobb hvor man ikke trenger å forberede noe til neste dag, men liker den lange sommerferien.

Aller helst skulle jeg vel ønske jeg var så priviligert som en annen i tråden her som kan være hjemme med barna på heltid.

Skrevet

Jeg er student og det er STRÅLENDE:)

Greie arbeidsoppgaver, gode arbeidstider og fantastiske ferier;)

...Men, lønnen er crap!

Skrevet

Jeg jobber i bhg. og trives egentlig ikke. Dvs. jeg synes det er forferdelig travelt og strever etter at barna skal ha en god hverdag og at de skal få et skikkelig pedagoisk tilbud selv om det er dårlig med personalet på jobb. er på utkikk etter noe annet jeg da..

Skrevet

Har sommerjobb i hjemmesykepleien, og trives kjempegodt! : ) Vurderer å ta utdannese, og fortsette i jobben.

Skrevet

Jobber som journalist og trives kjempegodt :-)

Skrevet

Er som en annen i tråden her arbeidsledig. Meldt meg arbeidsledig gjennom nav og får noe "lønn", men ikke noe å bli feit på. Dagene går med til prosjekter i huset som jeg aldri har gjort ferdig og arbeidssøking. Vært lite å søke på nå i ferien, håper det tar seg opp i august. Ser frem til å komme tilbake i arbeid selv om det har vært godt å ha litt god tid om morgenen før barnehage og andre sysler.

Skrevet

Jobber med epilepsi og rehabilitering. Trives utrolig godt da vi møter mange spennende problemstillinger og har et utrolig godt arbeidsmiljø..:)

Skrevet

Jeg jobber i NAV og trives veldig godt! Tross all kjeften jeg får.

Skrevet

Jobber også på Nav. Rolig nå i fellesferien, men det er det aldri ellers så jeg bare nyter det!

Skrevet

Selvstendig næringsdrivende innen service yrke, har en grei inntekt men et høyt timetall i uken. Men elsker jobben min, ville ikke byttet den bort!

Skrevet

20.07: får du dagpenger? Eller er det muligheter for noe kursstønad og slikt?

Jeg har jo ikke rett på dagpenger dessverre. Men er jo ganske så reell arbeidssøker. Og 2.-august begynner jo minste i bhg også så nå blir jeg jo kjapt tilgjengelig og alt. :)

Hilsen arbeidsledig nummer 1

Skrevet

Til dere som jobber i NAV: Det er kanskje gode grunner til at dere får "kjeft"? Har vært i kontakt med NAV selv i det siste i forbindelse med søknad om foreldrepenger, og maken til frekke, sure folk. Blir kvalm av dem. Faren er am. statsborger, og jeg burde derfor få fedrekvoten overført til meg, men de frekke, totalt lite serviceinnstilte folka i NAV bare smilte og sa at nei, de kunne ikke garantere at jeg fikk det. Spurte da om en av dem kunne finne det ut for meg, men nei, det kunne de ikke fordi saksbehandler var opptatt( som om de ikke kunne ha sagt at de kunne ha ringt meg en av de nærmeste dagene istedet, men nei).

Måtte ringe flere ulike NAV-kontor før en litt mer sympatisk mann svarte på spørsmålene mine.

Uansett, å stresse gravide slik og oppføre seg så jævla frekt at man smiler og nærmest viser at man godter seg over å sette noen i en stressende situasjon.....kvalmende.

Skrevet

Jeg får dagpenger ja, rundt 66% av tidligere lønn om ikke jeg husker helt feil. Vet beklageligvis ikke noe om kursstønader eller andre tiltak, det pratet ikke veilederen og jeg om da jeg var der. Vet bare at hvis man er under utdanning må man søke dagpenger på spesielt skjema.

Krysser fingre for at vi begge snart er i jobb igjen :)

20:07

Skrevet

Heldiggrisen deg 23.46. Jeg får ta meg en tur ned og høre om det er noen kurs og evt stønad til det. 0 kr er veldig lite i lengden. Pluss skafffe meg ringevikariat mens jeg søker skikkelige jobber.

Hilsen arbeidsledig nummer 1 igjen.

Skrevet

Jeg er kundekonsulent i en bredbåndsleverandør, og elsker jobben min, men kunne godt vært litt mindre stress :D hehe...

Skrevet

Om du var like ufin mot den ansatte som du er her 22.09, skjønner jeg godt at du ikke er fullt fornøyd med servicen.

Skrevet

Jeg jobber som frisør å elsker jobben min.

jeg kunne aldri vært noe annet, jobber på et sted der jeg kan tjene godt.

provisjons lønn så jeg jobber kun når jeg har noe å gjøre

hater dødtid (ubetalt død tid)

så jobber som regel 5 timer om dagen.

har verdens snilleste sjef.

går ut i permisjon i november,å lurer på om jeg skal begynne å jobbe en dag i uken etter 4 mnd. så kan mannen min ta den dagen. fordi jeg kommer til å savne å jobbe litt å

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...