Gå til innhold

Kjøpe brukt eller nytt? (samme som 2.trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tilhenger av å prøve å kjøpe litt brukt, og har handlet stellebord på finn.no og skulle egentlig kjøpe seng med tilbehør av en bekjent. Når vi var for å hente den senga i dag, sier samboeren min (i bilen etter senga er hentet, men har ikke betalt for den enda..) at han heller vil kjøpe ny seng. Vi var i en barnebutikk etterpå og kikket, og prisforskjellen ble ca 1500 dyrere for alt nytt.

Jeg er litt usikker på hva jeg synes, er jo litt flaut å levere tilbake også, men vi har en avtale med hun som selger det at vi skulle kikke litt på det før vi bestemte oss helt.. Vi vil jo ha flere barn, og kanskje det er dumt med en litt slitt seng som allerede er brukt av to barn? Samboeren min mener at dette ikke er noe vi skal kjipe inn på, og vil heller bruke mer penger på å kjøpe alt nytt..

Hva gjør dere? Alt nytt eller noe brukt?

Vi satte opp et regnestykke over alt vi trenger (vi har handla veldig lite enda..) og vi må bruke over 15000 på utstyr (vogn, seng m/tilbehør, bilsete, voksipose, stellematte) om alt skal kjøpes nytt (Vi får noe av foreldrene våre da). Så det blir absolutt dyrt å kjøpe alt nytt også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smak og behag! Jeg selv liker alt nytt da - iallefall en seng. Er jo bare å si til din venninne at dere har funnet en seng dere "bare falt helt for", og at du kommer å leverer tilbake sengen i helgen.

Ville heller kjøpt inn brukt på leker, bøker og vinterdresser. Eller ting som man ikke bruker ofte; ski,redningsvest, sykkel....

Skrevet

det eneste jeg nekter å kjøpe brukt er bilsete, ellers har vi både seng (kjøpte ny madrass og dyne), vogn, tripptrappstol, klær og div som er fått eller kjøpt brukt. og det har funket kjempefint og det meste kan vi bruke til barn nr to når det kommer og...

Skrevet

Okei :) Får vaske ned senga og heller levere tilbake dyner,puter,himmel+++ Hu sendte liksom med alt mulig rart... Sikkert deilig å bli kvitt det for henne også:)

Enig det å kjøpe bilsete nytt, evt låne av helt nær familie som akkurat har brukt det, sånn at man vet hva det har vært igjennom.

HI

Skrevet

ja et bilsete foringes jo i kvalitet selv om det ikke har vært igjennom noen ulykke også, men bare ved ordinær bruk. Men er vel 5 år som er satt som en slags "grense" på hvor gammelt ett sete burde være.

Ny madrass og dyne kjøpte vi på bakgrunn av hva foreningen for krybbedød sa, samt at vi valgte en litt bedre madrass enn den som fulgte med...men ellers kan det jo nevnes at feks lekegrinda er 30 år gammel(ikke at den er i bruk, men står nå her tilfellet behovet melder seg)

Skrevet

Vi kjøpte en del på Ikea;) De har de masse fint til baby bla seng og stellbord. Billig og bra. Også madrass kjøpte vi der. Stellebordet ble bla best i test. Vi har ivertfall vært veldi fornøyde med hva vi har kjøpt der!

Skrevet

Jeg er fan av gjennbruk og kjøpte det meste brukt, men en ny ting (av de store tingene) ønsket jeg å kjøpe og det ble ny seng m/madrass og overmadrass. Og så fikk vi hjemmelagd stellebord som min snille onkel kom med:)

Kjøpte litt klær, håndduker, sengetøy og ny stellematte. Ellers så handlet jeg brukt.

Inkl. senga så brukte jeg kanskje alt i alt rundt 5000,- på innkjøp før babyen kom

Skrevet

Jeg trives best med brukte ting. Hvis jeg kan få ting brukt gjør jeg helst det, om det ikke er for mye styr. "Alt nytt-holdningen" gir meg litt frysninger, men må man så må man.

Skrevet

1500 kr mer enn hva hun skulle ha. Det er en del for en seng om dere ikke har veldig god råd.

Ikea selger seng til 395 kr, god madrass til 295 kr, overmadrass til 99 kr og mye annet som er både bra og billir.

Det eneste jeg ville kjøpt nytt er madrassen.

Skrevet

Hvis du har hentet senge må du beholde den! Jeg hadde blitt ganske paff hvis jeg fikk "retur" på noe sånt.

Brukt er bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...