Gå til innhold

Jentepuls/guttepuls.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det mest typiske igjen? Er gravid og fikk høre hjertelyden til babyen i dag. er bare i uke 18, og den lå på 137. Legen smilte og sa at kanskje det var en gutt...:).

Har kjønnet stemt med hjertelyd på dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sikker, men tror over 145 er jente. Min gutt hadde "jentepuls".

Skrevet

Det er kun statistiske forskjeller på pulshastighet på kjønnene basert på langvarige målinger på mange barn helt på slutten av sv.skapet, så det er ikke mulig å si noe om kjønn ut fra tilfeldige målinger på et foster.

Skrevet

145 mente jeg. Hilsen 14:33

Skrevet

140! Skriver bare feil i dag :(

Skrevet

Min lå nøyaktig på 140. Jordmor mente at det var helt topp. Det med kjønn sa hun bare er myter og spådommer, så det skulle man ikke bry seg om uansett. Det skal visstnok kunne variere på både jenter og gutter +-140 i samme døgn, avhengig av barnets aktivitet elle rom det sover.

Skrevet

Ja, legen min sa også at dette var bra. Den var våken da, merker den ganske tydelig nå.

Jeg vet at man ikke kan være sikker, jenta mi hadde "guttepuls" i hele forige svangerskap. At det er myter og spådommer er det nok ikke, men at det krever måling over lengre tid er sikkert. Pulsen blir jo også lavere jo nærmere termin man kommer.

Jeg spør egentlig litt for moro skyld.

Får mest sansynlig vite det til fredag på ordinær, utvidet UL på Riksen uansett:).

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...