vimsa .-) på overtid Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 engster meg plutselig sånn for fødselen. har født to ganger før, og vet jo at det som oftest går bra. men nå har jeg det kjipt, og er redd det skal gå galt denne gangen. tenker veldig på alle komplikasjoner og klarer ikke slippe frykten. er rett og slett redd. og har begynt å tenke helt overtroisk, som at "det har gått bra så langt med alle her inne siste ukene, da kan det vel ikke gå bra med meg .." osv... uff og uff.... kjempeteite tanker, helt idioti, men like fælt å kjenne på likevel. noen som kjenner seg igjen?
cakes Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 jeg tenker også sånn... og jeg har født 3 ganger før..tror det er helt normalt å tenke sånn uansett hvor mange ganger man har født.. vil ikke si at jeg går rundt og engster meg, men tankene dukker opp nå og da. men det har nok en sammenheng med at jeg opplevde komplikasjoner ved forrige fødsel, det endte med haste ks og narkose. det gikk jo bra, og skulle det bli komplikasjoner denne gangen også så går det garantert bra nå og. men jeg ønsker jo ikke det, jeg ønsker jo en normal fødsel. det er ikke noe hyggelig å ha sånne tanker, men man får nesten ikke gjort noe annet enn å ta det som det kommer, og det går jo helst bra:)
lillesjøhest Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 hva er vel en graviditet uten hysteriske hormoner som drar hjernen din ut i panikken. det er bare å puste med magen og riste vekk de tankene, alt går fint
Crazy81 m spire nr 3 i magen:D Skrevet 28. juli 2010 #4 Skrevet 28. juli 2010 Skulle tro det var jeg som hadde skrevet dette innlegget jo... Jeg gruer meg fryktelig til fødselen! El ikke egentlig selve fødselen, men SMERTENE! Har også født 2 ganger tideligere, begge fødslene uten noen form for komplikasjoner,og begge uten noen form for smertelindring. OG helt uten å måtte sy..Derfor har jeg hengt meg litt opp i disse tankene om at denne gangen kommer jeg til å revne fra a til å (som en slags "straff" for at jeg har vært så heldig 2 ganger tideligere om du skjønner...) Tenker også på det at alt har gått så fint for alle andre her inne, og de 5 andre jeg kjenner som har født i år,så da blir det sikkert min tur at ting går skeis... Kjenner at panikken holder på å ta meg her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå