Nisseungen08+lillebror12 Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Er det noen som har reist med Startour/TUI FlyNordic med barnevogn her? Vi har bestilt tur, men så leser jeg i vilkårene at: "observera at barnvagner inte räknas som specialbaggage utan ska checkas in som en del av ditt ordinarie bagage"... Betyr det da at vogna må regnes inn i antall kilo bagasje vi har, eller er det bare at den skal sjekkes inn i vanlig innsjekking sammen med koffertene? Jeg trodde barnevogner var gratis å sende på flyet, eller gjelder det bare rutefly? Noen som vet bedre enn meg? Hva med bilstoler på charterfly?
mamman til to gutter Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Vi har akkurat bestilt tur via star tour (reiser først til vinteren) og da fikk vi beskjed om at både vogn og reiseseng regnes som spesialbagasje og er gratis for barn. Bilstol kommer jeg aldri til å sende med flyet. All bagasje blir "kastet" rundt, så det er å be om at bilstolen blir ødelagt, for bilstoler som har blitt utsatt for støt bør byttes.
lille sprelle Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 vår vogn gikk som spesialbagasje i februar i fjor med samme selskap. Bilstolen hadde vi med inn i flyet som håndbagasje og fikk etter litt om og men plassert oss slik at vi kunne ha det mellom oss så gullet kunne sove i det
Nisseungen08+lillebror12 Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2010 Så bra da at reisesenga også går som spesialbagasje! Jeg har ikke reist med barn til syden før, men jeg har leid mye bil i utlandet og sett de "råtne" bilstolene noen av selskapene leier ut stå stablet i et hjørne av kontoret. Derfor vil jeg helst ha med vårt eget sete, og ja jeg vet at det må byttes ved støt. Vi har et Britax multitech. Tror du de tillater at vi tar med et så stort sete inn på flyet da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå