Gå til innhold

Forventer dere fødselsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså; mannen min fikk fødselsgave av meg, jeg fikk ingenting. Lov å være skuffa, eller kan noen si noen gode ord slik at jeg kan legge fra meg denne snurte følelsen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke mannfolka tenker så langt. Fikk ikke noe jeg heller :)

Skrevet

Tror aldri mannen min har hørt om at det finnes fødselsgave engang, så der forventet jeg ingenting ;)

Han er flink til å gi gave når jeg har bursdag, til morsdag og til jul, i tillegg kommer han med blomster med jevne mellomrom og er ellers flink til å fortelle at han setter pris på meg og innsatsen jeg gjør som kone og som mamma. Det holder virkelig i massevis for meg!

Etter fødslene har han vært full av omsorg, gjort alt av husarbeid, handlet, laget mat osv. Også sånne små ting som å komme hjem fra sykehuset til nyskiftet seng, ekstra mykt toalettpapir osv viser at han bryr seg. Trenger ingen gave for å vite det!

Skrevet

Jeg forventet det ikke, men håper på det og fikk det! :) Men han fikk ingenting av meg stakkars...

Skrevet

Ja, det forventer jeg.

Skrevet

Nei. Har ikke hørt om det, og det har sikkert ikke min kjære heller.

Nok et slikt idiotisk amerikansk fenomen ala babyshower?

Bare jeg får en sunn og frisk baby!!! Så skal jeg ikke ønske noe mer... Prøv å slutte og fokusere sånn på ting. Det er ikke det som er viktig her i livet.

Skrevet

Forventet ingenting, men alle i vår omgangskrets gnålte høl i hue på han for at han skulle gi fødselsgave. Sa til han at han ikke behøvde å bry seg med fødselsgave, men fikk det likevel.

Syntes det var nok gave at vi fikk en baby.

Skrevet

Om man faktisk har den forventningen er det greit å ta det opp seg i mellom på forhånd. Jeg forventer ingenting og kommer alikevel til å ta det opp med min mann. Jeg mener nemlig at vi skal legge fokus på barnet, og ikke på å handle noe til hverandre. Er han av annen oppfatning kan jeg godt være diplomatisk. :)

Skrevet

Har sagt jeg ønsker meg mor barn smykke, så får man se.

Skrevet

Fikk en IPhod med barnets navn inngravert, veldig koselig:-)

Skrevet

Jeg har kjøpt gaver til han. Ganske fine gaver også. Jeg forventer ikke gave tilbake, fordi jeg føler jeg ikke kan forvente at han skal tenke på det. Jeg hadde ikke tenkt på fødselsgave før jeg så et innlegg om det på barnimagen for en liten stund siden, og her henger jo ikke han så mye :P Men jeg håper at jeg får!:)

Skrevet

Jeg trodde jeg kom til å få det..

Hintet og sa rett ut at jeg forventet i alle fall å få en liten blomst.

Eller litt omsorg, i alle fall. Fikk ingenting av det. :)

Han fikk gave av meg da, dum som jeg er.

Skrevet

Nope, har fått 2 barn allerede og aldri fått noen fødselsgave av far.

Men jeg HAR fått en stor blomsterbukett og en masse taknemlighet da :)

Venter egentlig det samme nå, med barnefar nr 2 ;)

Skrevet

Sånn rent bortsett fra at svigermor spanderte valgfri ansiktsbehandling på meg som treat til en nybakt mamma, og mer eller mindre tvang sønnen sin til å gjøre det samme mener du? :P

Niks, forventet ingenting da, og forventer ingenting nå.

Herregud folkens - meg, meg, MEG!!

Hadde nok med å være familie vi, og det tror jeg jaggu vi skal kose oss med denne gangen også ;)

Skrevet

Hvorfor i all verden skal man få fødselgave da? Min gave ved fødsel er selve barnet! Og mannens sin gave selvsagt.

Skrevet

Jeg forventer fra mannen min (om ikke gave så en liten oppmerkomhet - kake eller blomster), men ikke fra mine søsken.

Skrevet

Ja! Jeg forventer fødselsgave, og har sagt det til mannen. Og det bør være et smykke:) Vet godt hvilket smykke min mor fikk av min far da jeg ble født, og ver veldig opptatt av det som barn. Vi har vanligvis et ganske lavt gavebudsjett, men en fødselsgave skal være skikkelig dyr og fin mener jeg.

Men som noen sa her, enda viktigere er høy grad av omsorg: Rent hus, mat i kjøleskapet, nytt sengetøy og mykt dopapir:) Han skal passe på meg, og gjøre så jeg får det lettest mulig når jeg kommer sliten og sønderrevet hjem!

Skrevet

Hvorfor iallverden skal mannen ha fødselsgave???????

Om noen i det hele tatt skal ha noe, må det være kvinnen som takk for innsatsen i 9 mnd og fødselen, men mannen??? Hva har han egentlig gjort?? Nei fikk ikke fødselsgave. Forventet det ikke og vi var enige om at det var noe stort tull som gangner forretningsstanden mest.

Skrevet

Har fått blomst av mannen og er kjempefornøgd med da=) Han har og alltid kjøpt eit lite klesplagg til den nyfødte som han har kommet med rett etter fødsel.

Skrevet

Fikk ingen ting, ga ingen ting. Hadde en traumatisk fødsel som endte i ks og komplikasjoner etterpå. Min beste gave var at han var der for meg, absolutt hele tiden. Hva er vel en skarve ring eller annet stæsj man egentlig ikke trenger i forhold til det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...