Gå til innhold

Brødskiver til de små.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner dere å gi dem små biter av brødskiva, og når lar dere de få holde den selv og spise det de klarer?

Jenta mi er 8 mnd, og jeg liker ikke å gi henne biter av noe slag...men når kan jeg begynne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan godt gi henne litt brød men del de opp i små små biter gjerne med litt leverpostei.

Skrevet

Jenta di er fullt kapabel til å kunne spise biter av skive nå.

Jenta mi er 9 mnd og har spist biter i 3 mnd nå. Har ennå ikke latt henne spise selv, for hun liker best syltetøy på skiva og det blir et himla rot.

Skrevet

Mine gutter begynte med brødskive dyppet i mme ved 6mnd. Ved 8mnd holdt de brødskiven i hånden og spiste selv - selve skorpen kom litt etter pga tenner.

Jeg har jobbet i småbarnsavd i bhg. Og selv om det er store forskjeller på babyer/barn så har jeg bare opplevd en gang å måtte mate et barn. Det var da et barn som var født for tidlig.

Nå må du gjøre som du selv ønsker/passer dere best, men om jenta di skal begynne i barnehage neste mnd så ville jeg ha begynte med forberedelsene (selv om barnehagene kan mate, så er dette noe av det første vi lærer dem selv.) Selv mme lærer vi dem å drikke selv.

Skrevet

Tusen takk for gode svar.

Jeg skal begynne å gi henne litt brød, er ikke noe som tilsier at det ikke passer situasjonen vår. Er bare jeg som har vært litt treig og usikker.

Tiden har plutselig gått litt i fra meg......har jo fortsatt lyst å si at ungen er 3 mnd......Tiden flyr....:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...