Gå til innhold

Er dette engang lov???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det blir litt overtråkket av privatlivet?

"Det er ønskelig at du bringer med kopi av evnt. referanser, de tre siste måneders inntektsbilag (f.eks lønnsslipp) og kopi av arbeidskontrakt eller skoletilslag".

Det er snakk om en leilighet..

Hva mener dere, er det overtråkket???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva loven sier, men jeg synes det er langt over grensen.

Dessverre er vel utleiemarkedet så trangt nå at de finner folk som er villige til å levere fra seg, så det eneste man oppnår ved å nekte er å ikke få leiligheten.

Skrevet

Jeg tror det er lov. Større utleiefirma ber ofte om den type dokumentasjon i hvert fall.

Skrevet

Dette er helt vanlig i forhold til utleiebyråer i hvert fall.

Skrevet

Det er lov å spørre om du kan ta det med, med de kan ikke kreve det. Du velger selv om du vil ha det med. Kanskje de ikke vil leie til deg om du ikke tar det med.

Skrevet

Det er jo for å sjekke om du er betalingsdyktig ;-) om de kan stole på at du betaler hver måned!

Skrevet

Jo jeg skjønner at man skal være betalingsdyktig, men det er noe som heter personsvern, kommer ikke den grensen under der?? Jeg personlig syns den grenser til grensen ja. Ikke klar over hva loven sier.

Kanskje noen vet??

HI

Skrevet

Legges til, skal at dette er snakk om privat utleiing. Firma og meglere har ikke noe med dette å gjøre.

HI

Skrevet

Hvorfor blir ikke utleiemeglere det samme? I begge tilfeller ønsker den som ber om informasjon om deg for å sikre seg at du er betalingsdyktig. Du kan jo lese her:

http://www.huseierne.no/Utleie-/

Eller du kan kontakte forbrukerportalen og høre der. Kanskje de vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...