Gå til innhold

Parabol i utlandet?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en parabol som skal brukes i Hellas. Hva er best, Viasat eller Canal Digital?

 

Hvordan får man denne boksen og kortet? Må det kobles opp til parabolen for at den skal funke eller er alt ferdig installert når jeg putter i kortet?

 

Alt av råd mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De norske Viasat og Canal Digital-pakkene som selges her, kan kun brukes her.

 

Blir nesten som en kunde jeg hadde, som lurte på om hun kunne ta med seg ruteren sin og ha nett på hotellet i Italia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo langt fra det samme, da jeg vet at det fungerer i utlandet :)

 

men det jeg lurte på var jo hvordan dette leveres ol, om jeg må installere alt før det kan tar i bruk eller om det er bare å putte i kortet så er det klart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo nesten velge den pakka du synes har de beste kanalene. Det kan ikke vi svare deg på ;) Selv liker jeg Canal Digital best, men jeg ser såpass lite norske kanaler at jeg heller hadde kjøpt en billigere pakke i Hellas da ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra mi kjøpte parabol og jeg synes jeg husker at vi måtte:

 

Sette opp parabolantennen

Føre ledning inn i huset

Koble til boksen

Sette inn kortet og taste inn en kode fra produsenten (men det var ikke en norsk leverandør)

Flytte på antennen til vi fikk inn kanalene

 

Det tok litt tid, type en ettermiddag men var ikke spesielt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det en del år siden vi hadde norsk parabol, men vi bor i utlandet. Kortet og dekoderen må d kjøpe i Norge, du må altså ha en nosk adresse de kan sende dette til samt regninger. Man har ikke offiselt lov å ha norsk tv i utlandet.

 

 

Du trenger nok ens tor parabol, jeg tipper 1,2 m i diameter for å få noenlunde bra bilde.

 

men tenk nøye igjennom om du ikke heller vil ha britisk tv (sky)

 

Der får du alle seriene osv men fortere enn i Norge og en haug kanaler-

 

Det finens egne firmaer som hjelper deg med kort da.. vi har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner navnet på satelitten som sender norsk tv ved å søke på internett, jeg tror det er TOR eller Thor, men ikke sikker.

Så søker du navnet på satelitten så får du opp kart over rekkevidden til satelitten, og signalstyrke. Hellas er langt unna.

 

Du må ha med deg dekoderen, og ha norsk adresse til regningene, norsk bank, som de sier ovenfor her, det er offisielt ikke lov, og dere må nok ha en temmelig svær tallerken, hellas er langt unna.

 

Så finner dere en montør i hellas til å søke alt innf or dere. Eller dere kan gjøre det selv, bare kjøpe en slik peile sak, får det sikkert på cals olson el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...