Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article589659.ece Kjenner jeg blir litt oppgitt over slike artikler. Forskjell på ansiktsuttrykk og stemme....., javel, men ingen kan vite det om de ikke filmes/gjøres oppmerksom på det..., så hvordan går man frem? Og dette med å dunke hodet i feks bordet. Man kan jo gjøre som noen venner av meg. Trøste for alt hele tiden og vips så har du den største sippe ungen på 3 år..... Hva synes du?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Synes at slike smørbrød-lister er reneste visvas og at alle unger (og foreldre) er ulike og reagerer på forskjellige ting.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 Jeg tror ikke hvor mye du trøster avgjør om ungen blir sippete eller ikke. Kommer an på mange andre grunner, i tillegg til barnets naturlige vesen. Vi har trøstet for "alt", og fått et barn (nå 2 år) som så og si aldri gråter, men alltid er blid De eneste gangene hn tyr til tårene er om hn virkelig får vondt. I vår vennegjeng hvor det er 8 barn fra 6 mnd til 3,5 år er midt barn det som sutrer mist og oppfører seg best.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #4 Skrevet 28. juli 2010 Folk som kaller det visvas er folk som trenger å forsvare seg for noe. Det er helt klart at barn som blir "bortskjemt" på kos og nærhet som små, tatt opp når de gråter osv blir tryggere når de blir eldre.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #5 Skrevet 28. juli 2010 Jeg trenger ikke forsvare meg. Det jeg mener er at unger er ikke homogene skapninger på reagerer likt på alt og som er støpt i samme universale form. Det som funker på den ene funker ikke på den andre og det er vi som foreldre som må lære oss å lese våre barn slik at vi ser hva de vil, ønsker og trenger. Derfor mener jeg at slike lister er visvas. For det er ikke slik at man bare kan følge en liste og så vil alt bli "perfekt". Man må følge barnet, og seg selv, og det som er et naturlig samspill i familien 08:23
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #6 Skrevet 28. juli 2010 Jeg syns også slike lister bare er tull! For egentlig, er sjenerte barn virkelig utrygge? Må alle barn være i følge en mal for å ses som trygge? Nei, jeg syns slike artikler ofte bare er tullete, barn er så utrolig forskjellige. Jeg klikket også videre til "7 tegn på at babyen din elsker deg" og ble enda mer imponert over visvaset.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #7 Skrevet 28. juli 2010 Jeg har ikke noe behov for å forsvare meg, men det kan se ut for at du har lyst på en krangel? Eller er du bare provoserende av natur anno 08:45? Kanskje du ikke fikk nok trøst? Ja, ikke vet jeg, men vi har flere venner som har trøstet for alt mellom himmel og jord. De har aldri "arrestert" sine barn på å overdive i noen grad og dermed også nesten alltid gtt de "rett" i lek (hvor et annet barn kommer borti deres barn). Samtlige er noen skikkelig sippeunger sammen med sine foreldre hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå