Gå til innhold

HJELP!! Jeg blør... (samme som 2. tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er 4. gangen jeg blør på en uke.. Hadde ingen blødninger før disse 4 og nå er jeg skikkelig bekymret. Første og andre gang var etter sex, så jeg syns ikke det var så skummelt. Første gangen var det veldig friskt blod, andre gangen var det bare veldig rosa. Tredje gangen var etter jeg hadde kjørt bil i 2 timer. Da var den også rosa, men nå har jeg bare sovet og blodet er rødt med ett hint av brunfarge i seg.

Er så redd for at noe er galt!!!! Noen som har opplevd lignende???

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg hadde ringt til jordmor/lege om jeg var deg.

Sist uke begynte jeg å blø...ikke mye, men mye nok til at vannet i toalettet var helt rødt. Ikke noe kjekk opplevelse. Så jeg ringte jordmor som mente at det ikke hørtes så alvorlig ut (friskt blod og ikke klumper)...men hun sa at jeg kunne ringe opp til fødeavdelingen på sykehuset og høre med dem, event få sjekket det der. Så jeg ringte opp og snakket med dem...og hun som jeg traff på der mente at viss jeg hadde blødd en ca desiliter så kunne jeg jo komme innom en tur...men det hadde jeg jo ikke...var sikkert bare en t-skje eller noe. Hun sa også at om det ikke stoppet eller om jeg ble vendig bekymra så kunne jeg komme opp til dem å få det sjekket.

Det sluttet å blø etter noen timer og har ikke blødd siden, så jeg sjekka det ikke. Var i uke 19 da dette skjedde.

Men uansett greit å snakke med noen som har peiling, og som tar deg seriøst. Så ta en telefon og hør med dem selv om det mest sans ikke er noe galt :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har prøvd å ringe fastlegen, men han har ferie. Prøvde også å ringe føden, men legen der var ikke kommet enda. De sa de skulle ringe meg når legen kom da om 30 min, men det er nesten 1,5 time siden. Jeg prøvde å ringe jordmor som jeg hadde time hos i går, men hun var ikke der. Men jeg fikk tak i legen på legevakta som sa at jeg kunne komme etter kl 16. Men jeg var hos han på søndag pga en blødning, og han sa da at det ikke var så mye å gjøre med egentlig.

Er 13 uker på vei og det virker som de fleste synes at det er for kort til at de vil sjekke det mer. Mulig bare et inntrykk jeg har fått, men...

Blir helt nervevrak av dette, men prøver å slappe av for å ikke få vondt i magen i tillegg...

Skrevet

rekner med du har fått snakket med noen til nå...

håper det ordner seg.

prøv å slappe av og ikke stress... det er det viktigste...

har selv opplevd dette og det er ikke noe særlig, blir jo kjempe redd.

lykke til i allefall.

Skrevet

Hekkan...det hørtes jo ikke så kjekt ut nei! For litt av det som beroliget meg så mye var jo at de tok meg seriøst og jeg følte at de hørte på meg... Prøv å ringe føden en gang til! Ikke gi deg. Selv om det ikke er så mye de kan gjøre og så videre så handler det om at du skal ha det bra og ikke være bekymra og stressa...!

Blør du mye? Slik at du må gå med bind..? Hm...ring føden igjen, mas til du får snakket med lege.

Men ang blødninger så kan det nok komme av mange ting. Er jo noe med at slimhinnene blir skjøre og blør lettere...så derfor kan det oppstå blødning etter sex. Har flere venninner også som har hatt blødninger underveis...så det er sikkert ikke noe galt, men uansett så er det jo ekkelt og skummelt og en blir stressa av det!

Skrevet

Jeg fikk snakka med legen på gyn, og han mente at dette var helt normalt og mente det ikke var nødvendig med en undersøkelse. Da begynte jeg å gåte fordi jeg var veldig bekymret, og da fikk jeg komme inn alikevel.

Det viste seg at fosteret døde i uke 8-9, 5 uker siden, og jeg har fått med tabletter hjem for å sette igang en abort.

Syns det er kjempetrist, men er samtidig glad for at jeg fikk den timen i dag og ikke måtte få denne beskjeden evt på ordinær ul i stedet.

Lykke til til dere som fortsatt er gravid!

Gjest poäng
Skrevet

Så trist:( Håper det går bra med deg, sender deg en god klem!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...