Gå til innhold

Harry-gutter-som-betyr-trøbbel-og-kriminalitet-navn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Roy

Ronny

Ricard

Bent

Kevin

Christer

Robin

Johnny

Kian

Krisander

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kent

Raymond

Tommy

Johnny

Ruben

Glenn

Skrevet

Kenneth

Jan-Egil

Jon-Andre

Vidar.

Og de dere nevner.

De er forresten gode lastebilsjåførkandidater også:)

Skrevet

Faren min heter Vidar. Men han er ganske harry og har kjørt lastebil.

Signerer og legger til Sander.

Skrevet

Kenneth

Tommy

Alex

Dennis

Roger

Arvid

Skrevet

Guttenavn på R! (med unntak av Reidar og Rangar)

Navn fra USA, som Kevin, Aron og Liam.

Skrevet

Signerer på Dennis. Dennis er så utrolig darri navn!

Skrevet

UNNTAK av Reidar? Neeeh. Rangar?? hoho

Skrevet

Mente selvfølgelig Ragnar. Mulig andre synes Reidar og Ragnar er harry, men jeg oppfatter navnene som litt mer brukt i alle klasser/lag. I motsetning til Ronny, Ruben, Remi osv.

Skrevet

Aaaah:) Jeg syns Reidar er i samme harrysjanger, men enig med Ragnar.

Skrevet

Haha! Guttenavn på R! Du har visst ikke peiling. Ragnar og Reidar er jo gammeldagse, tradisjonelle navn, i tillegg har du fine navn som Richard, Rohan, Roland, Robert.

Harrynavn er jo de som ender på -y blant annet! Harry, Ronny, Johnny, Tommy, Jimmy, Timmy. Uff, fæle navn.

Skrevet

Hvis du leser hva jeg skriver så synes jeg heller ikke at Reidar og Ragnar er spesielt harry. De andre R-navnene du nevner derimot synes jeg er mer eller mindre harry.

Det er ingen regel om at harry navn må ende på -y, selv om navnene du nevner er gode eksepmler på slike navn som Hi spør etter.

Skrevet

Syns dere navnene er Harry på engelsk også? Tenker på ala Johnny Depp , Roger more. Syns mange av de typiske navnene som er Harry i Norge er tøffing navn på engelsk

Skrevet

trøbbel-navn:

preben

kenneth

roger

remi

ronny/jonny

Skrevet

Nei, de er ikke harry på engelsk, men her er vi inne på litt av kjernen i hele begrepet harry. Fra Wikipedia:

"Begrepet harry ble tatt i bruk på norsk av overklasseungdom i Oslo på begynnelsen av 1900-tallet, og ble brukt om personer som tilhørte arbeiderklassen. Årsaken var at det i lavere samfunnslag på denne tiden var populært å gi barn engelske fornavn som Harry, hvorfra begrepet skriver seg."

Litt samme greie i dag. I lista over er det mange navn som er mye brukt i USA, som for eksempel Dennis, Kevin og Aron.

http://no.wikipedia.org/wiki/Harry_(slang)

Skrevet

Det ga mer mening enn at det bare er kjeltringer med de navnene. Jeg bare tenker disse navnene var jo på topp for en del år siden og det vil jo da selvfølgelig være en del problem karer med de navna. Dette skulle jeg tro vil forandre seg om noen år, da vil vi nok snakke om de navnene som er på topp i dag som kriminelle

Disse typiske harry navnene er jo ikke mange blir døpt som i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...