Gå til innhold

Hva gir dere i gave til fadderbarn? Kunne tenkt meg å gitt noe som varer.


ano`num *17.03.10*

Anbefalte innlegg

Noen han senere kan si er fra oss.

Sølvbestikk får han fra besteforeldre, så det er brukt opp. Er det noe annet varig som ikke koster alt for mye.

Et par hundrelapper for hver gang.

 

Vi er faddere til et svært bortskjemt barn som både har og får alt. Da mener jeg alt. Ting har nok desverre mistet betydning for han. Blir det ødelagt? Da er det bare å kjøpe nytt da!

Nå har han straks bursdag nok en gang, og jeg aner ikke hva vi skal gi han i gave. Trist, egentlig! Mulig jeg er gammeldags av meg?

 

Duplo har han hele serien av, samme med Brio togbane.

Åh, jeg er helt tom for ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt det har han. Bortsett fra bok, men det er ingen som leser for han :/

Jeg kunne lest den til han, men hver gang jeg prøver sitter han bare i ro til en to tre setninger så er han ferdig. Jeg greier ikke å lære han leseglede alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at ingen leser for ham. Det er av den beste tiden jeg har med sønnen vår, når vi leser på senga før det er natta.

 

Uff, ikke lett å kjøpe gaver til de som "har alt". Og jeg kan ikke komme på noen gode samlegaver a la sølvbestikk.

 

Kanskje noe helt annet; Ta ham med på kino, fornøyelsespark, badeland o.l. Han har jo nok av ting tydeligvis, og dette kan jo skape gode minner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mimregaver" er alltid gøy :))

 

- selv har mine 3 gutter fått "gammeldagse lommeur!! -

 

- Inngraverte -

 

: noe de satt stor pris på!!! (helt til vi dessverre hadde innbrudd - og disse forsvant...)

Var MYE som ble vekk under innbruddet - men disse personlige lommeurene var faktisk det mest triste... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men - om gutten er så bortskjemt som du sier - ville jeg kanskje åpnet en sparekonto - evnt no' aksjer greier :)

 

Mine barn - både jenter og gutter - har og fått sølvbestikk. Sikkert drittkjedelig nå som de er små/yngre... Men - artig å ha når de blir eldre og stifter familie etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på Hardangerbestikk til mine fadderbarn som er plukket ut av deres foreldre, til den ene samler jeg Tuva og den andre Silje, det blir ca 200-250 kr for 2 gaffler.kniver osv.

Men nå kjøpte jeg ifjord en 6 pk med gaffler til 549 så da har vi det til 3 juler, pleier og gi noe annet til bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var nettopp i dåp til niesen vår. Hun fikk et epletre i dåpsgave fra oss. Det er noe som varer! Ble veldig godt tatt i mot av foreldrene også :) Det forutsetter så klart at familien har hage da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg at det er bursdag dere skal i, og ikke dåp. Jaja, kanskje en ide likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg kommer fra er det veldig vanlig at man skaffer seg bunad når man blir voksen- både damer og menn....så mange begyner å gi sølv til ungene...mannsbunaden trenger mange sølvknapper o.l + div annet utstyr...det syns jeg er en flott gave å få...så har man de dyre delene når ungen er utvokst og kan skaffe seg bunad :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...