Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 jeg klarer ikke å slutte. røyker ca 20 om dagen. er 6 mnd på vei... what to do?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 Ikke ego, bare vitner om dårlig selvkontroll. Hva legger du i ordet "klare"? Hvorfor greier du det ikke? Hva får driver deg til å ta en røyk?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 Skal ikke gi deg en "skjennepreken", men hva om du kutter ned, begynner å røyke ute (om du røyker inne) og roter litt i røykevanene dine (som å vente lengst mulig på morgenen, etter middag osv)? Skal ikke fortelle deg hvordan det påvirker fosteret for det regner jeg med at du allerede vet og at du har beksvart samvittighet. Men jeg håper du klarer å kutte ned, røyke mindre og mindre, og mindre... Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #5 Skrevet 27. juli 2010 Jeg har kuttet ned fra 40, men sliter med resten. HI
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #6 Skrevet 27. juli 2010 Selvfølgelig klarer du å slutte! Den fysiske avhengigheten av nikotin er minimal, resten sitter i hodet ditt. Tenk på farene du utsetter barnet ditt for ved å fortsette å røyke, så klarer du sikkert å motiverer deg psykisk også! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #7 Skrevet 27. juli 2010 40??? Da gjør du jo ikke stort annet enn å røyke hele dagen? Når har du tid til andre ting?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #8 Skrevet 27. juli 2010 Er det egentlig flere enn mann tror som fortsatt røyker i svangerskapet? Jeg trodde nesten slike kvinner var en nesten utdødd rase, med tanke på alt vi vet i dag av fosterskader etc. Men men, blir virkelig overrasket over hvor lite folk bryr seg om det lille mennesket de bærer på!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #9 Skrevet 27. juli 2010 Dette må være tull? Ingen med noenlunde vet i hodet som røyker 20 om dagen når man er gravid?! Du skal ikke røyke,what so ever
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #10 Skrevet 27. juli 2010 Det er uansett egoistisk å røyke. Uavhengig av om du er gravid eller ikke. Og, ja, jeg vil si at du er utrolig svak som ikke har klart å kutte mer ned på 6 mndr!!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #12 Skrevet 27. juli 2010 Der sa du det! Ingen med litt vett i hodet røyker vel 20 om dagen når man er gravid... Kan man kontakte BV?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #13 Skrevet 27. juli 2010 Bra du har kuttet ned til 20 iallefall, men da klarer du fint å kutte ned enda mer. Jeg røyket igjennom halve svangerskapet mitt. Fikk alvorlig svangerskapsforgiftning på slutten og ble lagt inn. Der så de på ul at det var masse sorte flekker på morkaken, som de kalte slag i morkaken, eller noe sånt. De forklarte meg at der det var sorte hull, gikk ikke blodet igjennom til fosteret. Dvs at pga at jeg røkte, så fikk barnet mitt mindre næring og blodtilførsel og fikk rett og slett neste ikke puste. Da jeg fant ut dette, sluttet jeg og røyke på dagen. Er nå i 4. mnd, og har ikke rørt en sigarett på 3 år. Du burde tenke på barnet. Jeg tenkte at "pyttpytt...alle har røyket i svangerskapet i alle år, så hvorfor skulle det skje noe med barnet mitt?" Det fikk jeg meg virkelig en på tryne. En virkelig realitycheck! SLUTT så fort du klarer. Slutt med unskyldninger for at du skal ta deg den neste røyken. Slutt å drikk kaffe, om du gjør det. Finn på noe når du kjenner suget. Jeg er overbevist at du klarer det, om du virkelig prøver. Du vil slite en ukes tid, også vil suget forsvinne dag etter dag. Det blir enklere og enklere, og jeg lover, etter 2 uker, vil du spørre deg selv, hvorfor i alledager gjorde jeg ikke dette før? Ting smaker mye bedre, og du lukter ikke røyk Lykke til. Håper du tar dette alvorlig både for babyen din og for deg. Prøv å lese Røykesluttboka mens du trapper ned. Den sluttet samboeren min til, og han har vært storrøyker i 20 år.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #14 Skrevet 27. juli 2010 faktisk så er den fysiske avhengigheten mye større enn den psykiske.. man blir mer avhengig av nikotin enn mange ulovlige narkotiske stoffer.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #15 Skrevet 27. juli 2010 VIL DU HA EN SÅNN UNGE? http://www.google.no/images?hl=no&q=leppe%20gane%20spalte&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1408&bih=593
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #17 Skrevet 27. juli 2010 Selvfølgelig er det egoistisk av deg å røyke! Du har et lite menneske med deg, som får i seg like mye nikotin som deg, men i en langt mindre kropp. Det kan gi større sjanse for krybbedød, allergier og astma m.m. Er ikke det grunn nok for deg? Slutt, basta!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #18 Skrevet 27. juli 2010 Jeg røykte under sv.skapet og har fått en unge med hareskår. http://www.google.no/images?hl=no&q=leppe%20gane%20spalte&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1408&bih=593 Så ikke røyk er du grei..
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #19 Skrevet 27. juli 2010 Jeg røyka også og har en unge som er frisk som en fisk. Naboen røyka ikke og har en datter med hareskår...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #20 Skrevet 27. juli 2010 Jeg røyka ikke i svangerskapet, men fikk baby med hareskår
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #21 Skrevet 27. juli 2010 ja for man velger å høre på deg og naboen enn tidskrifter og medisinke forskinger som tilsier noe annet. fryktelig smart du 23:44..
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #22 Skrevet 27. juli 2010 Så logikken din er at gravide bare kan røyke, drikke og holde på som ellers, for vi kjenner alle noen som det har gått bra med likevel???
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #23 Skrevet 27. juli 2010 Hvorfor bli gravid hvis du røyker 40 om dagen? Kanskje greit å slutte før man planlegger å føre fram og bygge et nytt menneske i kroppen som får i seg så mye giftstoffer...? Håper du klarer å kutte kraftig ned på de siste 20 selvom det burde vært gjort for lengst. Ta kontakt med lege/helsestasjon og skaff deg hjelp til å kutte røyken. Håper du klarer å slutte for din egen og ikke bare barnets skyld også. Synd hvis du smetter tilbake til 40 om dagen etter fødselen. Og husk at røyking og amming går heller ikke så godt sammen heller, så det er greit å slutte så for som mulig, så du slipper å også måtte slite med samvittigheten i tiden etter fødsel og fram til ungen er avvent om kanskje over et år...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #24 Skrevet 27. juli 2010 Nå er det ikke alle som planlegger barn heller.... Hilsen 23:32
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #25 Skrevet 28. juli 2010 Ja det synes jeg, det bukes av pengene som er til familien og det stinker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå