Gå til innhold

Dere som har livmoren foran åpningen eller foran...


Dette er lykken på jord!

Anbefalte innlegg

jeg var på ultralyd i uke 11 og fikk beskjed om at livmorgen lå langt nede, litt over åpningen men foran.

Gyn. mente at den ville vokse opp og frigjøre utgangen.

 

Men mitt spørsmål er...

 

1. Vil dette gjøre at jeg kjenner liv innvendig senere enn alle andre?

Sist svangerskap kjente jeg i uke 16, hadde da livmoren normalt.

 

2. Hvor lenge etter andre vil jeg kjenne liv utenpå? Jeg er slank så ikke så mye annen polstring.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du mente morkaken lå forran og dekket litt over åpningen så har jeg det samme som du.

Har hatt morkaka liggende forran i alle mine 4 svangerskap så vet ikke hvordan en som har den bak kjenner bevegelser da. Jeg har med alle 4 kjent bevegelser tidlig (så tidlig som allerede rundt uke 12).

Bevegelser på utsiden kom vel etter passerte 20 uker ca. Vet ikke hvor tidlig det kjennes om en har morkaka på bakre vegg da.

Er du henvist til ekstra kontroll mot slutten av svangerskapet siden den dekket litt over åpningen da? Det måtte jeg. Var i dag ved nesten fulgåtte 33 uker og den hadde trukket seg fint tilbake så ingen keisersnitt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så bra!!!

Jeg skal på ordinær UL 2. sept, de skulle da se om den hadde trukket seg opp, eller om de skulle følge det opp. Spennende å se.

 

Godt å høre at du har kjent til normal tid inne, og sikkert utenpå også. Blir spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

livmoren min lå også foran åpningen på den ordinære ul i uke 18,men jeg begynte å kjenne liv ganske tildlig fordet.rundt uke 16 ca:)sist jeg var på ul i uke 29 så hadde den trukket seg fint opp,så da blir det vanlig fødsel på meg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk samme beskjed som det på ultralyd i uke 12. Er i dag 16+0 og har kjent liv de tre siste dagene, og det er utrolig herlig! Morkaka demper jo ikke for spark når den ligger langt ned!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også morkaka foran, og den var ganske langt nede i uke12, men hadde flytta seg oppover til uke 18.

 

1. Jeg kjente liv ihvertfall fra uke 15-16. Hadde jeg visst hvordan det skulle føles hadde jeg kjent det enda tidligere.

 

2. Kjente det utenpå fra uke 17-18.

 

Tror derfor ikke det trenger å ha noe å si at man har morkaka foran :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk høre at morkaka lå foran åpninga i uke 12, men på ordinær ultralyd var den flytta seg oppover, slik at den nå ligger foran. Den flytter seg oppover etterhvert, stort sett alltid ihvertfall :)

 

Jeg kjente helt sikkert liv i uke 20. Det sa jordmor at ikke var seint til å ha morkaka foran, så det kan sikkert ta lenger tid også. Utafor har vi kun kjent liv i et par dager og jeg er 23 uker idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...