Gå til innhold

Gutt vs jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så veldig viktig for så mange (her inne og ellers) å få en jente? Det virker liksom på så mange som om familien ikke er "komplett" om man ikke får en jente. Jeg lurer på om noen kan forklare meg hvorfor? Er ikke smågutter like skjønne og artige som småjentene? Jeg må bare spørre for jeg har svært lite erfaring med barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker iallfall som om det er mer legitimt å si at man ønsker seg gutt enn å si at man ønsker seg en jente.

Snodig opplegg...

Skrevet

Tror nok flere ser for seg et nærere forhold til en datter og også til framtidige barnebarn en er mormor til, mange er mye mer sammen med mormor enn farmor.

For min del er ikke kjønn så viktig, men det er lettere både å finne navn og klær til ei jente...

Skrevet

Jeg kan ikke forklare det på noen rasjonell måte. Ønsker meg bare så sårt en jente.

Skrevet

Da jeg gikk gravid med sønnen min, spilte det ingen rolle for meg om det ble gutt eller jente. Men hvis vi skal ha flere barn etterhvert, så har jeg et lite ønske om at det skal bli jente, men det er fordi vi har 2 gutter (mannen min har en sønn fra før, som bor hos oss mesteparten av tiden) allerede, og det hadde vært koselig med ei jente som kunne vært med meg når guttene er med pappa`n sin på "gutteting".

Skrevet

BIM/DIB fenomen.

Aldri hørt ut irl at noen ønsker seg det ene mer enn det andre.

Skrevet

Jeg har to gutter, og familen er veldig komplett som det er. Kommer ikke til å få flere, og synes jeg har en nydelig liten familie.

Skrevet

Kanskje de samme som drømmer om hvitt hus, drømmeprinsessebryllup og det hele?

Skrevet

Det er sikkert en sammenheng med alle svigermorinnleggene her inne. Ulempen med gutter er at de kommer hjem med svigerdøtre!:)

Skrevet

Jeg har 2 gutter og ønsker meg ei jente neste gang, pga at jeg vil prøve det også. Får vi en gutt er det også kjekt. Det kan jeg :)

Jeg vil også bli mormor en dag, men det vil tiden vise.

Vi skal ha 3 barn uansett,... og da blir familien komplett uansett kjønn!

Skrevet

Dette helvetes gutt vs jentegnålet nå igjen??????

Hvorfor gidder dere? Hva er poenget med denne målinga av kjønn opp mot hverandre? Drittungementalitet. La oss være glad for at vi kan få barn!

Det er unge mødre som synes det er viktig å få jente som de kan kle opp som prinsesser og pirce øra på før det har gått en uke. Modne mødre setter pris på det å få friske barn, uavhengig av kjønn. Har sett denne idiotdebatten LITT for mange ganger nå!!!!

Jeg vil ha jeg vil ha jeg vil ha!!!!

Hilsen mor til begge kjønn som kan si at det ene er ikke bedre enn det andre!!!

Skrevet

21:40

Amen, Takk skal du ha og fortsatt god sommer til deg!

Liker deg:)

Skrevet

Jeg har 2 jenter og gravid med nr 3 nå.

Skammer meg ikke over å si at jeg synes det hadde vært koselig med gutt, men det er mest for pappaen sin del:).

Det viktigste er selfølgelig at det er friskt. Har et hjertesykt barn fra før.

Skrevet

Er ikke smågutter like skjønne og artige som småjentene?

Jo, det er de. Kunne gjerne fått 10 skjønne gutter til jeg, om jeg hadde hatt tid, overskudd, kropp og økonomi til det. Er så heldig å ha 3 stykker nå. Men jeg har ønsket meg begge deler, BÅDE gutt(er) og jente®, så derfor ønsket jeg meg jente i hvertfall. Ikke i stede for gutter, men i tillegg til. Er mange grunner til at jeg ønsket meg begge kjønn, og jeg er veldig glad for at jeg var heldig nok til å få dette.

Skrevet

Det er vel noe med det at vi er jenter selv. Vi ønsker en liten mini kopi av oss selv som vi kan flette håret til og snakke om gutter osv med.

Jeg har alltid ønsket meg en liten gutt og var så heldig å få det!:) når jenta kom to år etter var det veldig stas.

Skrevet

En datter har du hele ditt liv

en sønn til han møter sin viv :-)

Skrevet

Jeg tror det er litt rosa-syke ute og går - vi pynter og styrer med disse jentene, kjøper masse rosa, kler dem i kjoler, skolesystemet er lagt opp slik at det er lettere å være flink pike enn urolig gutt etc etc.

Selvsagt er det viktigste å få et barn som er friskt og som har det bra! Derfor blir jeg alltid like overrasket over dem som er dødelig skuffet over å få en gutt (eller i og for seg jente, de finnes også). So what om du har fire gutter fra før, og får en til? Klart det er gøy med begge kjønn i søskenflokken, men det er da slett ikke det viktigste i verden.

Selv fikk jeg en gutt første gang, og jeg synes det er kjempespennende, særlig siden jeg selv "bare" har to søstre, så jeg er ikke så vant til gutter. Nå er jeg gravid igjen, og selv om jeg må innrømme at det hadde vært veldig artig med en jente, blir jeg akkurat like glad hvis jeg får en liten gutt til. Helt ærlig!

Skrevet

De fleste steder i verden er gutta mest velkomne. I vesten kan det virke som om det er motsatt. Litt trist at et kjønn skal favoriseres på den måten!

Skrevet

I dette svangerskapet går jeg og drømmer om at jeg har en jente i magen, fordi dette er siste svangerskapet mitt, og jeg har en gutt fra før av. Jeg vil gjerne ha en jente så jeg selv får opplevd det å oppdra både jente og gutt. Jeg blir veldig glad uansett kjønn, men ønsker meg veldig ei tulle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...