Gå til innhold

Lukter røyk.... noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært så heldige å fått en "kurv" som babyen skal sove i, av min tante, som hun har trekt med et flott bamsestoff inni og utenpå.

Den er kjempe søt og flott, men det eneste problemet er at det lukter så veldig røyk av den, da hun røyker inne hos seg selv, der hun har laget den.

Noen som har noen enkle tips til å fjerne røyklukten? Kan ikke ta av trekket hun har laget og vaske det, så trenger andre gode tips....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett den ut til lufting..

Skrevet

Ikke for å være kjip, men jeg hadde ALDRI lagt babyen i ein innrøyka kurv/vugge/seng el. selv om lukta ble borte.

Kunne hatt den til pynt, men ikke noe mer...

Skrevet

Alt min baby får av farmor og farfar lukter røyk. Klærne vesker jeg, andre ting tørker jeg med våt klut og lufter.

Skrevet

Går det ikke ann å ta av trekket og vake det?

Skrevet

Trekk som ikke kan tas av og vaskes på en babykurv er jo veldig upraktisk. Jeg ville vel sprettet opp, vasket, og sydd det på med knapper / glidelås el. l. under, så du har mulighet til å vaske av gulp og annet gris...

Vasking er mitt tips for å bli kvitt røykelukt, og jeg mener at alt som skal være i nærheten av baby bør kunne vaskes...

Skrevet

Hvis trekket er limt fast, eller absolutt ikke kan tas av så kan du jo hive hele kurven i dusjen / badekaret, og såpe inn, skrubbe og spyle, spyle, spyle, spyle, spyle........

Hilsen anonym over...

Skrevet

Jeg er også helt enig i at jeg ikke vil legge ungen i denne kurven når det lukter så røyk som det gjør nå.

Hun kom på besøk igår med denne, og ville gi den bort til oss. Hennes mor og familie har ligget i denne kurven, og nå har hun kjøpt nytt trekk og trekt den opp igjen og laget den så flott og fin. Hun var så stolt, Jeg får meg da ikke til å si: "nei denne kan vi ikke bruke, fordi det lukter røyk av den."

Jeg ser at jeg klarer å få lirket av trekket på en eller annen måte, men da må jeg sprette opp noen sømmer på sidene, og er redd den ikke vil bli like fin igjen da. Tror jeg får prøve meg på å sette den ut til lufting noen dager, og se hvordan det blir da....

HI

Skrevet

Tror du kan spraye den med eddik og sette den til lufting. Det tar ikke så lang tid før eddiklukten blir borte og da lukter det ikke røyk heller. Du kan også forsøke å strø på potetmel og la det stå en dag før du støvsuger det bort. Det skal også ta lukta.

Skrevet

har hørt at eddik fjerner røykelukt, så sett den på et rom med noen glass eddik rundt forbi i 1-2 døgn. deretter lufter du den i et par dager.

kjøp sånn spray som fjerner lukt vist ikke eddiken funker. så spray den godt med den. ville og tatt en fuktig klut å gått over heile kurven.

dette tror jeg kommer til å funke

Skrevet

Prøv med to halve løk i samme rom som kurven. Det skal ta lukten. Jeg hadde satt den inn i ett lite rom sammen med løken. Det skal ikke lukte løk etterpå. Og røykelukt er ikke farlig, bare ekkelt. Hadde ikke fått panikk fordi den HAR lukta røyk. Det er mange kjemiske stoffer i annet babyutstyr som jeg ville mye heller ha vært skeptisk til.

Skrevet

Fuktig klut vil forverre lukten. En skål med nyåpnet kaffe vil gjøre nytten, det tar røykelukt.

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger:)

Jeg skal prøve disse forslagene deres, så håper jeg lukten går bort...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...