Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Jeg søker og søker, men de fleste hører jeg ingenting fra. Fikk senest nå ikveld avslag etter et intervju jeg var på på fredag, med beskjed om at jeg helt klart fikk jobb nå snart, fordi jeg var så smilende, positiv og utadvent. Men hva gjør jeg galt?? Jeg har ikke så altfor mye å skryte av i verken CV`en eller søknaden min, da jeg kun har jobbet i butikk i 4 år, men verken har noe høyere utdannelse eller kjempegode referanser å vise til. Det er jo butikkjobb jeg helst er ute etter, fulltid. Men det flommer ikke over av dem akkurat. Ellers er jeg vel nokså åpen, men det må være fulltid. Og dette med at jeg ikke har så mange referanser å vise til er vel nokså tilfeldig. Er ei ganske oppgående jente som går sammen med de fleste, men ved to anledninger har jeg hatt butkksjefer som aldri burde hatt den stillingen, og når det går fort langt så må jeg rett og slett bare si fra. Det ble ikke godt mottatt, og siden jeg den gang bare var 19 år og en ussel "ekstrahjelp" i sjefens øyne så ble jeg irettesatt med en gang og dermed forsvant den referansen. Jeg og min ex-sjef har aldri likt hverandre siden. Mitt andre tilfelle var en butikksjef med psykiske problemer, og selv om hun skrøt meg opp i skyene èn dag, så kunne hun dagen etter være skikkelig deppa og da var alt galt. Det endte med at hun langtidssykemeldte seg og deretter slutta i stillingen. Så henne tør jeg rett og slett ikke bruke som referanse siden hun var så ustabil i humøret. Så da sitter jeg igjen med èn referanse, som de fleste sliter med å få tak i hvis de først trenger henne. Uff da...ble visst et klageinnlegg dette, ikke meningen det. Er bare så stressa og nedfor siden jeg trenger en jobb snarest. Noen som har noen gode tips til meg??
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #5 Skrevet 27. juli 2010 Ok synd...ellers vet jeg om en;-) Sett innom sentersider og slikt? De lyser ut på de hjemmesidene og om du tør å gå rett i butikken - nøden kjenner ingen skam er det et ordtak som heter. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #6 Skrevet 27. juli 2010 Sør Jeg har ikke problem med å gå rett i butikken, men vet ikke helt om jeg skal ta med søknad da eller bare gå inn for å høre og evt levere søknad senere. Husker jeg gjorde det da jeg var 18, men da var jeg kun ute etter en ekstrahjelp-stilling, og det er jo mye lettere å få enn fulltid. Dessuten var det kun èn plass jeg hørte fra etter den runden 1 av 20 HI
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #7 Skrevet 27. juli 2010 Kjenner følelsen.... Er jobbsøker uten napp selv, men har ikke erfaring fra eller utdanning som kan brukes i samme type yrker som deg. Ting tar så lang tid i de jobbene jeg søker (offentlig forvaltning) og det er 200 søkere på helt normale saksbehandlerstillinger... Ikke får jeg dagpenger heller og går rett fra permisjon etter studier.. Føles håpløst og blir veldig stressa av å ikke ha noen inntekt. Men vi må ikke gi opp! Vi må frotsette. Det er mange søkere, men til slutt får vi napp vet du:)
Gjest Skrevet 27. juli 2010 #8 Skrevet 27. juli 2010 Skriv en åpen søknad, ring rundt for å spørre om å få komme innom div. butikker. På den måten er ankomsten din meldt, og du er sikker på å få snakket med butikksjef. Bruk en kollega som referanse fra den tidligere butikken du har jobbet på. Si til potensiell arb.giver at du gjør dette fordi den som var butikksjef ikke lenger er i stillinge, og er vanskelig å få tak i. Be den referansen du har om å få oppgi mobilnr. hennes siden hun er vanskelig å få tak i. Kle deg pent, men næytralt når du går rundt. Vær positiv og ha et fast håndtrykk. Legg vekt på at du er stabil, fleksibel og samarbeidsvillig. Lykke til!
Gjest Skrevet 27. juli 2010 #9 Skrevet 27. juli 2010 20.56 Det er vanskelig å få saksbehandlerstillinger uten relevant erfaring. En mulighet er å søke på mindre steder/kommuner, og pendle frem og tilbake dersom du bor i by med omland. Gjør du det et års tid åpner det seg muligheter med en gang.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #10 Skrevet 27. juli 2010 http://www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=23364629 http://www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=23329479 http://www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=23273601 Fant flere og blant annet en på !Solid. Den kjeden lønner ganske bra faktisk, kan jo finne to deltider og kombinere? Alt er bedre enn å gå hjemme i alle fall. Tvitvi
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #11 Skrevet 27. juli 2010 Tusen takk for svar, Overlord Setter veldig pris på tipsene og skal prøve så godt jeg kan HI
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #12 Skrevet 27. juli 2010 Takktakk Tror ikke butikksjef stillingen er så mye for meg. Men har du linken til !Solid? HI
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #13 Skrevet 27. juli 2010 !Solid er også en deltid dessverre...men her er den jaffal: http://www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=22952576
Gjest Skrevet 27. juli 2010 #14 Skrevet 27. juli 2010 Bare hyggelig! Har du forresten registrert deg som arbeidssøker på Nav? I mange tilfeller tar arbeidsgivere direkte kontakt med Nav for å rekruttere personer til ledige stillinger, istedenfor å lyse ut. Registrer deg (dersom du ikke har gjort det), og be om møte med din saksbehandler så snart som mulig. Be saksbehandleren din prioritere deg dersom det skulle dukke opp en ledig butikkjobb. Det er slik at npr en arbeidsgiver ber Nav om aktuelle kandidatar velger gjerne Nav å gi opp navnene på de personen de nylig har hatt kontakt med, og som de vet er reelle arbeidssøkere. Derfor kan det være lurt å ha løpende dialog med Nav i jobbsøkingsprosessen.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #15 Skrevet 27. juli 2010 Jeg har jo relevant erfaring:) Kan pendle så lenge det går kollektivt ja, har ikke lappen. Søker ikke bare der jeg bor nei, men i mange mange nabokommuner også. Men vet det tar tid. Og vet at det løsner plutselig, sist fikk jeg tilbud om 6 ulike vikariat (korte, men dog) på steder jeg først hadde fått avslag. Kunne dessverre bare ta imot to av de da. Men jeg vet at det løsner snart. Hilsen meg anonyme over her som også er ledig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå