Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 For et år siden ville barnet mitt bo 50/50. Siden h*n er over 12 år gikk jeg med på dette, selv om jeg var skeptisk. Bf er nemlig ikke flink til å følge opp skolearbeid, fritidsaktiviteter osv, dette har han heller ikke vært i perioder da barnet har vært mest hos han. Men han virka innstilt på at det skulle bli bra nå, og jeg tenkte jeg måtte gi det en sjanse. Men det fungerer ikke i det hele tatt. Barnet gjør ikke lekser når det er hos far, og de har ikke regler og rutiner på noe. Dette merker jeg når barnet kommer tilbake til meg, da bruker vi hele uka på å "lære" det å holde innetider, gjøre lekser, husarbeid, hygiene osv igjen. Jeg har prøvd å ta det opp med bf, men han bryr seg ikke og sier bare han gleder seg til barnet blir myndig og han slipper ha noe mer med meg å gjøre. Hva kan jeg gjøre for å ikke ha 50/50 lenger? Jeg har ikke pratet med barnet om det, men h*n har ikke sagt noe om at h*n ikke vil fortsette med dette selv, kan jeg nekte det da?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Bestill time på Familievernkontoret med én gang. Fortell om bekymringen din når du ringer slik at du ikke må vente så lenge på en time. Dette er omsorgssvikt i mine øyne. Det er en forelders ansvar og plikt å følge opp med lekser, at barnet får nok søvn, god hygiene og oppdragelse, og hvis dette ikke følges opp hos far, så er det innlysende at gutten må bo hos deg. Hvis faren helst ikke vil ha noe med sønnen sin å gjøre, så bør han jo være enig i at gutten bør bo hos deg. Den eneste grunnen til at han eventuelt nekter, er at han da må betale deg bidrag. Lykke til! Håper det ordner seg til det beste for sønnen din.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 Unnskyld at jeg skrev sønn, det står jo ikke om det er gutt eller jente. hilsen anonym over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå