Gå til innhold

HVORFOR går jeg ikke ned mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden september gått ned 8-9 kilo, de siste 4 - 5 sitter som støpt.

Jeg gjør ingenting annerledes enn det jeg har gjørt siden september (grete roede). Spiser 1300-1400 kcal pr dag..bortsett fra på lørdag, da teller jeg ikke men spiser nok ikke mer enn 2500 kcal.

Det har jo gått så fint frem til nå. Skjønner ingenting jeg.

har så vidt begynt å trene på innersvingen, ikke akkurat full fres der men jeg får ikke til noe særlig mer pga smerter i kroppen.

Er 163 og veier nå 62, skulle veeeldig gjerne gått ned til 57 som jeg alltid har veid.

Help me a!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel vanlig å treffe på "platåer" der vekta plutselig blir hengene fast. Det er bare å stå på så fortsetter nok vekta nedover igjen etterhvert!

Skrevet

Joda, men jeg har stått stille nå siden mai:) Det er jo ganske lenge da

Skrevet

Har spurt meg selv om dette i mange år jeg.....

Skrevet

He heh

Skrevet

Prøv en uke med 1200 kalorier per dag og en rask spasertur hver dag. Så får du nok fart på det igjen.

Skrevet

1200, to knekkebrød mindre det jo:( Hva gjør man ikke for å være tynn liksom

Skrevet

Må bare spørre hva du spiser om dagen når du spiser 1300-1400 kcal pr dag? Bare for å sammenligne liksom og se hvor mange kcal jeg klarer å dytte i meg pr dag;)

Skrevet

1 nutrilett shake til frokost eller 1 skive havrepluss med en liten boks stabburlaks (100 kcal) Er skikkelig dårlig på å sspise frokost, jeg drikker shaken når jeg ikke klarer noe annet.

2 husmann knekkebrød med 10 gram jalapeno ost (på hver) til lunsj

Et mellom måltid med feks 2 knekkebrød med go og mager servelat (150 kcal)

Middag 100 gram pasta og kanskje 300 gram kjøttsaus (som jeg lager selv slik at jeg vet hvor mange kcal den inneholder. (middag ca 400 kcal)

mellommål med to husmann med ost 150 kcal

Kvelds, knekkebrød igjen, kanskje 2 stk havre wasa med (mager)ost og til slutt yoghurt med frisk frukt, liker best tine "alltid" med vanilje 400 kcal.

Også har leg skummet melk i kaffe og te, kanskje 50 kcal. Tomater, salat, agurk ol teller jeg ikke.

Skrevet

Ja, også drikker jeg ofte en liten skvett rødvin på kvelden da:) Ellers går det i vann eller fun light

Skrevet

Hmm skal ikke mye til for å få seg kalorier.. Vet du sånn ca hvor mange man får i seg pr dag om man spiser feks?

Frokost- 1 wasa knekkebrød med ost

Lunsj- 3 brødskiver med leverpostei

Middag- 1 porsjon hva som helst

Kvelds- 1 banan

Skrevet

Frokost ca 80 kcal (kommer an på mengden ost da)

Lunsj, ca 300 kcal (igjen, kommer an på mengde og type. Brødskiven bør veie ca 30 gram uten pålegg)

Middag, en liten posjon ca 400 kcal..men igjen, her kommer det an på hva du spiser og hvor mye.

banan ca 70 kcal,

Alt for lite mat:) Om du ikke lesser på med pålegg og middag da, og skjærer de blingsene! Eller drikker helmelk og cola til måltidene

Skrevet

Blander meg litt jeg :-)

Middagen har mye å si, der kan du få i deg alt fra 300 til 1000 kcal på en porsjon alt ettersom hva du spiser. Ost er en kaloribombe har jeg funnet ut. Visste det var litt kcal i ost, men ikke såååå mye, det var litt sjokk.

Vil tro du får i deg ca 250 kcal til frokost, ca 400 til lunsj, i snitt 550 kcal til middag og ca 80-90 kcal til kvelds med det du skriver opp. Altså litt under 1300 kcal på en normal dag. Det er egentlig litt for lite. Du bør ligge mellom 1400 og 1600 kcal på en dag om du vil gå varig ned i vekt. I tillegg bør du trene/trimme minst 30 min hver dag :-)

Skrevet

ta noen "vitale" mål - begynn å trene styrke og du vil se at om ikke vekta forandrer seg så mye, så vil fasongen gjøre det. Du vil også forbrenne mer med flere muskler.

Skrevet

Må legge til at jeg tar en 3-4 tykke leiver ost når jeg tar, og vanlig ost, så derfor antallet kcal i mitt svar.

Skrevet

Det var det som var så kjipt i dag skjønner du:) Jeg tok mål av mage og lår en gang i Mai, gjorde det samme i dag og det var akkurat de samme målene i dag..

Skrevet

He he, jeg tar gjennomsiktige skiver med lettost jeg:)

Skrevet

Teorien tilsier at det er forholdet mellom kcal inn og kcal "ut" er skjevt fordelt. For å gå ned i vekt må det selvfølgelig færre kalorier inn en "ut".

Det virker jo ikke som du spiser for mye, men det kan hende du spiser for mye karbohydrater. Brød og knekkebrød er ikke bra når man ønsker å gå ned i vekt. Knekkebrød er riktignok bedre enn knekkebrød, men det er bedre å heller spise en god og stor salat,gjerne med kjøtt oppi enn en skive brød.

Jeg synes den vekta du har nå høres veldig riktig ut i forhold til høyda di, men det kommer jo også ann på hvordan du er bygd. Tren styrke og hvis det er fettet rundt magen du vil bli kvitt så må du trene mye kondisjon og gjerne noe som får pulsen skikkelig opp.

Lykke til videre. Jobber med problemet mage selv og det går saaaaakte

Skrevet

Jeg står også bom fast. Har gått ned 7-8 kg siden før jul, og de siste månedene har vekten vært helt stabil. Ekstremt irriterende. Har skeiet litt ut i det siste og det irriterer meg. Så nå må det hardkjør og "stram" diett til. Jeg nekter å gi opp nå som jeg har vært så flink.

Lykke til, vi klarer dette:-)

Skrevet

Vil først gratulere deg med stor og fin vektnedgang;)

Så er det slik andre er inne på at for å få en ytterligere vektreduksjon må du forbruke mer energi enn du tar inn.

Du er i energibalanse nå, så derfor uendret vekt. Du spiser imidlertid såpass lite at du har mer å hente på å begynne å trene en del enn på å redusere på maten.

Hvis du så på 10000 m for menn i går (EM), så har du ett svar på hvordan bli slank: løpe, løpe, løpe.

11 timer løping forbrenner ca 1 kilo kroppsvekt( dame 40 år og 70 kilo). Samme gjør ca 10 timer sykling, svømming eller aerobic evt langrenn. Vanlig gange må du holde på med 24 timer for å bli kvitt 1 kilo.

Så har jeg lest at i matmengde tilsvarer 7000 kcal at du går ned 1 kilo.

Hvis du bare spiser 100 kcal mindre daglig, må du holde på slik i 10 uker for å få bort 1 kilo fett. Mao mer effektivt å begynne en form for trening skal du ytterligere ned i vekt.

mvh Lissi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...