mammatil2:) Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Har lest at samsoving med baby hvis den ene eller begge foreldrene er røykere øker risikoen for krybbedød. Selv klarte jeg å slutte å røyke før jeg ble gravid (litt stolt!), men faren røyker fortsatt og nå er det bare 2 uker til temin! Kjenner jeg er mer enn litt oppgitt over dette, har lyst til å kjefte ham huden full, men vet jo at dette ikke hjelper. Eneste jeg kan gjøre er å plassere han på madrass på gulvet etter gutten er født til han klarer å slutte. Jeg vil jo ikke la være å sove sammen med babyen vår fordi han ikke vil slutte å røyke! Mitt spørsmål er: noen som har peiling på hvor lenge man puster ut giftige stoffer etter at man har slutta? Hvis far slutter dagen barnet blir født, hvor lenge bør jeg nekte han plass i "ektesengen"?
74skytte Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Min mann røyker også desverre. Vi har ikke hatt junior så masse i senga, men da han var veldig liten og han skulle ligge hos oss litt, så la jeg han på min side, slik at jeg lå i midten. Bygde bare opp med pute slik at han ikke skulle falle ut. Da var han så liten at han ikke bevegde seg stort. Min mann har desverre ikke tatt det på alvor. Men han var flink til å vaske seg på hendene da han var liten, men er veldig sløv nå. (17 mnd) Det var egentlig ikke svar på spm ditt, men jeg ble så engasjert da jeg så innlegget ditt, for røykinga hans irriterer meg så veldig. (Venter også ny baby nå i okt)
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 20 minutter etter din siste sigarett skjer dette: -Blodtrykket synker til det normale -Pulsen synker til det normale -Kroppstemperaturen i hender og føtter øker til det normale 8 timer etter din siste sigarett skjer dette: -Nivået av kullmonoksid i blodet synker til det normale -Nivået av oksygen i blodet øker til det normale -Røykånden blir borte! -mener det er etter 8 timer at du slutter å avgi giftstoffene som er i røyken. Alt som "åndes" ut av kroppen og ikke bare pusten 24 timer etter din siste sigarett skjer dette: -Du har allerede lavere risiko for å få et hjerteinfarkt! se mer på http://www.lommelegen.no/320824/hva-skjer-med-kroppen-din-etter-din-siste-sigarett: Hadde min man røyket og ikke sluttet med meg så hadde jeg sendt ham ut av rommet:) er stolt og glad for at jeg kan gi barnet barna mine et røykfritt miljø )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå