Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Jeg fikk innvilget os i okt. 08. Den tar slutt okt. 10. Men i dag fikk jeg et varsel om inntektskontroll. Jeg har hele tiden mens jeg har mottatt os levert lønnsslipper når jeg var vikar, å når jeg fikk fast jobb ga jeg beskjed om det med kopi av lønn, skrev brev når jeg gikk opp i lønn også pga. et vikariat jeg hadde i ca. 9 mnd. Så os har jo justert seg etter mine opplysninger hele tiden. Så jeg har vært veldig nøye på å gi beskjd. Nå i mai endret inntekten min seg på nytt, å jeg varslet nav igjen. Nå får jeg brev om de vil ha alle lønnsslipper fra 01.01.08-31.12.09. Det er jeg ganske sikker på at jeg IKKE har liggende her. Har flyttet et par ganger osv. Jeg skjønner ingenting.. Det står også at min inntekt i 2008 var på 79 000 kr. Det var da frem til okt. I okt. begynte jeg å motta stønad, å da hadde jeg ikke jobb. Da er det vel det samme hva jeg tjente før okt.! Flere som har fått slikt brev? Irriterer meg når jeg har opplyst om endringer hele veien!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 hjepes, hvem i huleste har lønnslipper som er så gamle liggende?? Ikke jeg iallfall! og så lenge du ikke har jobbet på samme sted hele tiden, er de vanskelig å oppdrive for deg. Jeg hadde tatt en tlf og spurt hva dette dreier seg om. Og bedt dem ta en titt i mappa di, siden du hele veien har meldt endringer og sendt inn slippene dine.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 Takk for svar! Ja får ta en tur ned i morgen å spør hva dette dreier seg om. Har det skjedd en feil, at jeg har fått for mye, så er det å såfall nav sin feil. Siden jeg hele tiden har gitt korrekte opplysninger. Men det er vel meg det evt. går utover da.. =/
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 Lønnsslipper sparer man på så lenge man har inntektsavhengige ytelser, nettopp fordi de foretar kontroller innimellom. Dette er vel elementært?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #5 Skrevet 27. juli 2010 årh jeg blir sint bare av tanken på nav!! de er veldig flinke på å rote bort papirer vi har sendt inn så det er ikke til å stole på i det hele tatt! jeg fikk aldri foreldrepengene m ine fordi de mente de ikke hadde fått bekreftelse på termin eller hva de skulle ha.. og den hadde jeg altså kopiert i 4 eksemplarer da jeg var der, jeg spurte om og om igjen om de var sikekr på at de hadde alt de trengte. så fikk jeg brev et par uker senere om at jeg ikke hadde lagt det ved. jeg sendte tilbake at JO jeg hadde lagt det ved men her er enda en! så fikk jeg brev et par uker senere om at søknaden om foreldrepenger var avvist fordi jeg ikke hadde sendt inn den kopien og at de ikk ehadde hørt fra meg etter at jeg fikk det i posten.. så ikke før FJERDE gang jeg sendte inn den kopien, klarte de å få den og ordne med etterbetaling alle de mnd jeg ikke fikk en krone... hekkans nav...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #6 Skrevet 27. juli 2010 mottok selv os i 3 år og sparte da aldri på lønnslippene hele den perioden, de fikk det de trengte når jeg endret lønn. Nei, det er ikke elementært. Det er en stund siden man fikk lønnslipp i posten... iallfall har ikke jeg fått det på flere år! første annie
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #7 Skrevet 27. juli 2010 Hvis du ikke har fått den i papirformat så har du vel fått den elektronisk. Du sletter vel ikke noe elektronisk fra arb.giver?? Ja, det er elementeræt å ta vare på slik dokumentasjon. Uansett, gjort er gjort.... Ta kontakt med de ulike lønningskontor og be om kopi for de periodene du trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå