Februargutten Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Vi bor på 40 kvm nå og det funker fint pga god planløsning. Vi har vært enige om å bli boende fordi vi trives så godt med naboer, området og i leiligheten. Vi skal gjøre om litt nå så det blir 1,5 soverom (baby får eget rom, mens vi sover litt midt i "gangen" oppe). Leiligheten er to etasjer, men pga skråtak oppe er det litt vanskelig å finne gode løsninger. Akkurat nå har jeg fått kjempenoia. Blir sliten bare av tanken på å bo så smått med baby. Det er også i 3. etasje (men plass til vogna i gangen nede). Huff, burde vi kaste oss rundt og selge/leie ut? Vi har råd til å betale mer, men det er ikke bare bare å finne noe i grei avstand til jobb som er stort nok til at det er verdt å selge og kjøpe nytt for. Og der er jo virkelig ikke sikkert at vi får solgt nå Er det jeg som stresser unødvendig nå, eller bør vi komme oss ut?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Vi skal bo i en leilighet på ca40 kvm. Har nettopp flyttet inn. Er familieleilighet via studentsamskipnaden til høgskole. Vi har valgt det pga det er billig, og vi da får spart opp egenkapital til vi skal kjøpe vårt eget når vi er ferdig med studiene. Vi tror at dette kommer til å fungere bra, er tross alt bare midlertidig(kanskje 2år?) Om vi finner ut etter babyen har komt at det ikke fungerer får vi heller se etter noe annet å leige.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 Bodde på 42 kvm til jenata vår vart 6 mnd. Ikkeno problem det men når ungen begynner å bevege seg å krabbe rundt blir det litt lite.Helt greit i starten når de ikke er så mobile.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 Jeg har en leilighet på 35 kvm, men bor uten barnefaren.. Vurdere å finne noe nytt når vesla er 1 år..
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #5 Skrevet 27. juli 2010 Vil tro det går helt greit et års tid, men jo mere bevegelig barnet blir jo mer plass trengte ihvertfall vi, så vi flyttet når lillemann var rundt året :-) Lykke til med oppussing :-)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #6 Skrevet 27. juli 2010 Bodde i en 60 kvm leilighet i 3 år med 3 barn og mann, og det fungerte utmerket=)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #7 Skrevet 27. juli 2010 Svigers bodde på 36 kvm fram til samboeren min var 14 år de!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #8 Skrevet 27. juli 2010 Jeg har bodd på 37 kvm sammen med lille jenta mi. Jeg skal til å selge for det blir litt for lite, spesielt nå når hun er 9 mnd og mye mer mobil. Men alt går i en periode:)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #9 Skrevet 27. juli 2010 Vi bodde på 35 kvm i 2. etasje (uten heis) frem til barnet vårt var 2,5 år. Da flyttet vi til det dobbelte. Luksus! Men det gikk helt fint for oss, måtte dele soverom, og leker var i en liten del av den allerede ministua vi hadde, som også var kjøkken, spisedel og stellerom. Badet var et steg inn og et steg i dusjen. Men med god planløsning, og ikke overfylt med dill og dall så går det meste.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #10 Skrevet 27. juli 2010 Om dere er flinke til å holde det ryddig, og ikke har så mye ting, så går det helt fint. Babyen trenger jo ikke eget soverom heller i starten. Synes det høres llite praktisk ut m tanke på nattamming osv. Hvis dere trives der ellers, så synes jeg dere skal bo der en stund til og spare penger til dere skal kjøpe noe større.
Februargutten Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 27. juli 2010 Tusen takk for mange svar:) Skjønner det er hormonene mine som tar litt overhånd:/ Begynte å grine til sambo i stad pga leiligheten og at vi ikke har kjøpt bil enda. Jeg er bare 3 måneder på vei, så vi har jo ikke dårlig tid. Men det var godt å lese at det har fungert for så mange! Nå ble jeg veldig mye mer optimistisk:)
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #12 Skrevet 28. juli 2010 Vel, vi bor på 40 kvm med 2 barn på 2 og 4 år. Vi har et soverom uten vindu som barna deler. Det er akkurat plass til sengene deres. Vi foreldre ligger på sovesofa i stua. Vi har bodd sånn i snart 1 år og skal bo sånn i 6 mnd. til. Vi venter på at boligen vår skal bli ferdig og det er vel den eneste grunnen til at vi klarer å bo slik, det er et lys i tunnelen. Men, hadde aldri i livet orket det på permanent basis. Har aldri noen steder å gjøre av oss når barna våkner kl 06 hver eneste dag. Begge foreldrene må stå opp kl. 06 hver bidige dag. Det tar på
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #13 Skrevet 28. juli 2010 Har bodd smått flere ganger både med og uten baby. Det går helt fint det. Har til og med bodd 7 mnd på 40 kvm med 8 barn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå