Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Hei når jeg er ferdig med mammapermisjonen, tenkte jeg å ta 2 mnd permisjon uten lønn fra arbeidsplass. Det samme har 2 av mine venninner tenkt. Så en dag her kom det opp et tema ang dette. Har vi krav på dag penger fra nav de 2 mnd da? Ble veldig usikker da dette kom opp..er det noen som har fått det eller har peiling på om det er en mulighet?? Takker på forhånd for svar:)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Nei, det har du ikke. Du er ikke arbeidsledig og nav betaler ikke fordi du vil ha ekstra fri. Når det er sagt, så vil jeg absolutt anbefale permisjon uten lønn dersom man har mulighet til det. Jeg synes det var godt å være litt lengre hjemme med barnet mitt og h*n begynte da heller ikke i barnehagen før h*n var 1,5 år. Og da kun 40 % fordi jeg valgte å jobbe redusert videre i en periode. Dog et lite tips! Dersom du har tenkt til å jobbe redusert i en periode bør du søke om redusert arbeidstid i stedet for permisjon uten lønn. Da taper du ikke pensjonspoeng. Men tror ikke det går dersom du skal være borte 100 %. Hilsen en som også har hatt ulønnet permisjon og jobber i NAV :-)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 Nei, det har dere ikke. Man får ikke dagpender hvis man ikke er reel arbeidssøker. Det dere også skal vite er at om ere blir syke i den ulønnede permisjonen har dere ikke krav på sykepenger, heller ikke om sykdomen strekker seg inn i den perioden dere skulle vært tilbake i jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå