Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Hei. Jeg har vært sykemeldt fra slutten av februar i år. Først pga betennelse i musklene i ryggen, så for bekkenet. Jeg går nå ut i permisjon fra 9.august, men har fått brev fra NAV om at jeg må møte til samtale mellom NAV,meg og arbeidsplass pga at jeg har vært sykemeldt i ca 6 mnd. Møte tidspunkt 17.august. På det møtet skal vi diskutere hva som er blitt gjort med hensyn til tilrettelegging på arbeidsplass osv. Hvorfor skal jeg på det møtet? Er jo ut i mammapermisjon da. Termin 30.august. Skal tross alt ikke tilbake på jobb før om 1 år,så ser ikke helt poenget med det møtet. Forhåpentligvis så er jeg ferdig med bekkenplagene innen da. Jeg har levert sykemelding til NAV frem til 9.august, og i den SM skerv jeg på at jeg da går ut i permisjon etter det. NAV vet at jeg skal i mammapermisjon, så hva er da greia med det møtet? Men hvis jeg ikke møter på det møtet, får jeg da ikke penger fra NAV da pga at jeg ikke har møtt opp på møte??
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Jeg har fortstått det sånn at det er et brev som automatisk blir sendt ut, har selv fått det for en stund siden. Da gikk jeg sykemeldt og ventet på operasjon, og nav viste at det ikke var noe å gjøre før etter operasjonen.. Ringte inn og de sa jeg bare skulle se bort fra brevet... Så bare ring inn til nav og be de avlyse møtet
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 Slike brev skyldes automatisk utsendelse... Selv om det store NAV-dyret "vet" ditt og datt, er det så ufattelige mange mennesker som er sykemeldte at de ikke har mulighet til å sitte å følge opp dette manuelt! Sykepengeutbetalingene går forøvrig ut fra en egen utbetalingsenhet, mens brevene vedrørende møter går ut fra hvert enkelt kontor. Mest sannsynlig derfor de ikke har klart å fange opp beskjeden du skrev på sykemeldingsblanketten. (Da den havner hos utbetalingsenheten) I de tilfellene hvor møter ikke er aktuelt/nødvendig er det bare å gi beskjed. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå